Als het bedrijf waar je tewerkgesteld bent je niet verplicht tot het maken van die overuren, en het inderdaad op vrijwillige basis is, zie ik geen reden dat je meer zou moeten betaald worden.
Dat klopt maar het onderliggende probleem is dat we vroeger met 7 mensen in dienst waren daar en momenteel maar met 6 mensen meer dus ze willen dit nu op deze manier oplossen om zo niemand nieuw meer te hoeven aannemen.
Het resultaat is dat de overuren wel degelijk vrijwillig zijn maar aan het einde van de dag moet het werk wel af zijn ook al heeft dit meeruren nodig maar dus op deze manier niet extra betaald.
Als ik dan op site van ACV kijk staat er :‘Vrijwillige overuren’
De wet betreffende wendbaar en werkbaar werk (5 maart 2017) voerde de zogenaamde ‘vrijwillige overuren’ in. Om je vrijwillig aan te bieden voor deze overuren moet je als werknemer, voorafgaand aan het presteren van deze uren, een geschreven overeenkomst sluiten met je werkgever.
Dat akkoord is 6 maanden geldig en kan worden vernieuwd in de mate waarin je als werknemer nog altijd wenst om deze overuren te presteren.
Dus er is geen schriftelijke overeenkomst bij ons ... dus ik denk toch dat dit geen vrijwillige overuren zijn maar buitengewone vermeerdering van het werk
Tevens blijft in mijn contract staan alles boven de 40uren worden betaald aan 150% , hier is geen vermelding bij opgenomen of deze vrijwillig gepresteerd zijn of niet.
https://www.securex.eu/lex-go.nsf/vwRei ... enDocument