Heel herkenbaar helaas.
Niet meteen een onderbouwd juridisch advies - niet de materie waarin ik actief ben - maar uit ervaring: een kordate mail, met zoveel mogelijk mensen van de bank in cc en met een duidelijke einddatum waartegen je resultaat wil zien, durft nogal eens helpen.
Ik zou in dit stadium toch wat voorzichtig zijn. Een "kordate" mail aan een hele groep mensen, zou een delicate onderhandeling tussen uw contact en de hoofdzetel kunnen beëindigen in uw nadeel. Als iedereen kennis heeft van het dossier, kan iemand gewoon de puntjes op de I gaan zetten, en moet uw aanvraag het volledig volgens hun intern boekje afgehandeld worden, zonder enige coulance.
Mijn gok ? Dat groen licht, waar het ook gebrand heeft, betekende gewoon dat de aanvraag toch al tenminste mocht ingeleid worden. Niet min noch meer.
Ga eens tot bij uw contact (als ze nog publiek lijfelijk toelaten), mail zakelijk om te informeren, maar bruskeer niets.
Intussen staat het u vrij om ook elders navraag te doen, opdat u tenminste tijdig aan uw verplichtingen zou kunnen voldoen.
En dan PS : ik stel me ook algemeen de vraag of, indien ze hun akkoord zouden geven onder voorbehoud van schuldsaldoverzekering, de maatschappij in deze periode (Corona ! ) nog geneigd zijn om grote risico's te nemen...