Beste,
Na 8 jaar dienst was het tijd geworden heb ik besloten een nieuwe uitdaging te gaan zoeken. Omdat ik het beeld had het nieuwe jaar fris te starten heb ik op 27 december mijn ontslag gegeven, waarbij de 13 weken opzeg op maandag 30 september 2019 in ging en zou eindigen op 29 december 2019. Zonder bewust te zijn van de gevolgen hier bewust voor gekozen, want de eerst volgende maandag is 6 januari 2020, als bediende accounting is het heel onlogisch om een nieuw boekjaar te beginnen, wanneer iemand het jaar wil uitwerken.
Tijdens de afrondende gesprekken is de eindejaarspremie nog ter sprake gekomen en hier reageerde de directeur op met "natuurlijk krijg je die, ik heb hem zelfs al vrijgegeven", maar ik heb dit jammer genoeg niet vast gelegd.
Toen ik na herhaaldelijk informeren waarom de premie nog niet is uit betaald gister het bericht kreeg dat ik geen recht heb op de eindejaarspremie heb ik de directeur nog herinnert aan zijn uitspraken, deze ontkent hij niet, maar hij verschuilt zich achter de richtlijn van het waarborgfonds.
Ik zat in PC302 en hierin staat inderdaad dat ik op 31 december nog in dienst had moeten zijn om recht te hebben op de eindejaarspremie.
Is er jurisprudentie over het jaar uitwerken mbt de laatste werkweek, omdat de opzeg altijd op een maandag in gaat? Hierdoor kun je in principe niet gericht op 31 december je laatste werkdag hebben.
Heeft de werkgever geen waarschuwingsplicht als iemand per 29 december zijn ontslag geeft?
Nu ik per email bericht heb, waarin hij zijn uitspraken dat ik de eindejaarspremie wel zou krijgen niet ontkent of tegenspreekt, kan ik hem op basis hiervan toch verplichten de eindejaarspremie uit te keren?
Bij voorbaat dank voor uw antwoord!