In het jaar 2006 heeft Maes electro bij mij in de straat de elektrische bovenleiding naar beneden gehaald. Maar ik heb dit aangegeven aan mijn verzekeringsagent in september 2006.
De reden hiervoor was omdat toen de werkelijke schade dan pas zichtbaar werd.
De kalk is van de muur gevallen en de buiten bepleistering is van mijn buiten muur beschadigd.
Nu mijn verzekering agent heeft dit pas in Mei 2007 aangegeven aan de verzekering.
Deze verzekering heeft voor de eerste keer pas iets gedaan in januari 2008, nu zit ik al van 2006 met huurschade aangezien ik op het ogenblik toen ze de werken uitvoerde het appartement niet verhuurde, ik zat tussen 2 huurders in.
Nu is mijn vragen:
1) Kan ik mijn ex verzekeringsagent en de verzekering mede verantwoordelijk stellen voor deze huurschade aangezien ze deze ook hebben veroorzaakt door nalatigheid en al dan niet opzettelijk uitstellen van afhandeling? Om dit feit komt de verzekering er niet meer intussen, vreemd zou je denken aangezien ze zelf de vertraging hebben veroorzaakt. Mijn ex-verzekeringsagent heeft 10 maand gewacht en de verzekering zelf 9 maand voor ze iets wilde ondernemen. Ze hebben gewoon weg de zaak gesloten zonder mij op de hoogte te brengen. De totale schade bedraagt nu meer 25.000 € en er komt elke maand nog enkele honderden erbij.
2) Welke wetten kan ik gebruiken om deze mensen voor de rechtbank te trekken? Artikel 1382 en 1383 van het Burgerlijk Wetboek zijn er al 2.
3) Wat is het verschil tussen een verzoekschrift en een dagvaarding? Welk is het beste in zo’n geval? Ik heb rechtsbijstand maar dit komen ze niet in tussen omdat….? Ik zou het niet weten want ze zijn altijd heel cryptisch als het er op aankomt.
Ik hoop dat jullie hier een zinnig antwoord kunnen opgeven.
Met dankt bijvoorbaat