Beste,
Op 26-12-2016 heb ik een LG tv aangekocht bij in een webshop/winkel in NL.
Een jaar nadien was er een overhittingvlek in het beeld. Contact opgenomen met webshop die een service aanvraag indiende bij een reparatiebedrijf. Reparatiebedrijf heeft het scherm 2x vervangen (1ste vervangscherm was DOA, 2de was ok).
Nu toont het scherm opnieuw vlekken in beeld, wss weer ten gevolge van een overhittingsprobleem. Enkel het scherm vervangen gaat dit probleem nooit kunnen verhelpen.
De 2 jaar garantie is inmiddels om. Daarom heb ik de webshop aangeschreven dat ik graag beroep op het stelsel van verborgen gebreken.
Zonder mijn weten voerden zij opnieuw een service aanvraag in terwijl ik natuurlijk op voorhand wist dat dit buiten de garantieperiode valt.
Het reparatiebedrijf stelt dat de minimum kost voor een buiten garantie diagnose aan huis bedraagt € 95 inclusief BTW voor voorrij- en voorbereidingskosten.
Het defect lijkt mij vrij duidelijk waardoor een diagnose aan huis niet noodzakelijk lijkt en adhv van foto's kreeg ik dit antwoord terug
Voor het opstellen van een gedetailleerde prijsopgave is heel wat opzoekwerk nodig en vragen wij u om de administratieve kost van 36.3 euro op voorhand te voldoen.
Van de webshop kreeg ik dit antwoord terug:
Het toestel is aangeschaft op 26-12-2016 wettelijk gezien heeft u garantie tot 26-12-2018.
De reparatiebedrijf zijn door LG geautoriseerd en wordt er vanuit hen verwacht dat zij 100% uw toestel herstellen.
U toestel valt dus buiten garantie, maar valt wel binnen de economische levensduur van de tv, LG houd hiermee rekening mee en stelt een prijsopgave aan de hand van deze levensduur.
Het merk is pas na 3 x herstel verplicht om het toestel te crediteren, die kansen moeten wij hen helaas wel geven.
Ik ben van mening dat die kosten niet voor mij zijn, De TV is nog geen 3 jaar oud en al 2x hersteld. Is het aan de webshop of aan LG om mij ofwel gedeeltelijk/compleet terug te betalen of een evenwaardig Tv-toestel te voorzien?
Bij voorbaat dank