Twee jaar geleden ben ik verhuist van uit een sociale woning naar een gewone woning.
Nu die de gene die het huis kwam kontroleren was niet te doen als ik er inkwam hadden ze het zo nauw niet genomen.
Ze gingen zodanig ver dat z zelf de schroeven in een deurslot kontrolerde.
Met andere woorden tegen dat hij gedaan had kwam het er op neer dat we in zijn ogen de woning vernield hadden,terwijl dat het geen waar was.Gedurende de zes jaar dat ik er gewoond heb heb ik steeds alles onderhouden en verbeterd.
Het huis was al ruim 30 jaar oud.Dus wat wil je op sommige dingen komt er sleitage op,ik liet hun dat ook weten dan kwamen ze dat wel herstellen maar ik moest die kosten betalen??
Nu na de eerste kontrolle hebbn wij nog het een en andere herstelt zodat hij kon komen voor een tweede kontrolle.Dan begon hij nog een te zagen over een licht die weggedaan is uit de badkamer,naar mij weten was er daar geen licht aanwezig toen wij er inkwamen,het enigste licht was boven de wastafel,ik heb de papieren nog eens herbekeken van toen ik er inkwam en het enigste dat er bij vermeld staat is licht oke,niet waar het licht hangt of zo.
Nu vandaag meer dan 2 jaar later krijg ik van hun een rekening in me brievenbus met de rekening van herstellingen die uitgevoerd werden door een aannemer.
Als ik het zoallemaal bekijk zijn het steeds fakturen dat zij opgemaakt hebben en niet een aannemer.
Zo rekenen ze me voor een afwasbak met kast zo een 750 euro aan.Terwijl ik hun bij me intrek in de woning hun schriftelijk laten weten heb dat er in de keukenkasten vocht en schimmelpadestoelen zaten,ze zijn gekomen en al wat ze gedaan hebben is de onderkant van die kast een nieuwe plankgelegt.
Van sleitage van andere dingen spreken ze niet van,zogezegt mag een deur niet over de vloer slepen,kan ik er aandoen dat de vloer omhoog komt bij slechte weer.Dan hebben ze het ook nog over een dakvenster dat is de enigste raam met dubbelglas dat er condens tussen komt.Zij hadden die raam komen plaatsen twee jaar voordien niet wij hebben dat gedaan.Zo spreken ze ook dat er geen stroom is in het tuinhuisje terwijl er al geen was toen ik er inkwam maar daar staat niets van vermeld.
Nu het is teveel om op te noemen wat ze nog allemaal aanrekenen,nu kom het er op neer dat ik bijna 1400 euro moet betalen binnen de tien dagen,nu ik ga daar niet mee akkoord.Ga me toch niet zeggen een huis van meer dan 30 jaar dat er niets mag verslijten dat kan toch niet.
Nu ik zie die praktijken dat ze toepassen als hun eigen zakken vullen.
Ik ben eventueel wel bereid om iets te betalen maar dan met de fakturen van de aannemer en niet fakturen dat zij zelf gemaakt hebben.Tegen mij zeggen ze we hebben een aannemer laten gaan om de werken te laten doen,en wel waar is die rekening.En een witte kast van vezelplaat 750 euro aanrekenen kom aan zeg daar heb je wel al iets anders voor.
Nu mij man wil naar een advokaat gaan omdit geval voor te leggen en te kijken wat we kunnen doen maar ik vraag me af als dat wel verstandig is.
Nu heb ik al gehoord van mensen die ook uit zo een woning zijn gegaan dat zij ook een grootte rekenig hebben gekregen.Rare praktijken vind ik.En nu het is niet omdat zij groot zijn dat ik me nu laat doen.
Heeft er iemand een tip of een raad wat ik best kan doen.
Alvast bedankt.