De titel zegt het zelf al: waarom kan ik mijn volle adoptie niet laten herroepen??
Ik las ergens volgende zin: "Vooreerst dient te worden opgemerkt dat een volle adoptie nooit kan herroepen worden gezien het geadopteerde kind eenzelfde statuut wordt verleend als ware hij/zij geboren uit de adoptant(en) en deze adoptie dus zeer ingrijpende rechten en plichten met zich mee brengt."
Ik ben niet geboren uit mijn adoptieouders.
Ik kan niet goed begrijpen waarom ik als geadopteerde niet zelf rationeel en hééél bewust kan kiezen of ik al dan niet geadopteerd wil zijn..
Op mijn 1 jaar had ik niet de keuze, die werd voor mij gemaakt.
Als volwassen vrouw kan ik niet zo goed begrijpen dat ik die keuze nu niet kan maken.
Het is geen ondoordachte keuze.. en als ik voor een rechter kom, heb ik een mooi dossier met genoeg zwaarwichtige redenen om de adoptie te herroepen.. alleen als het open adoptie is.. heb ik even de pech dat het volle adoptie is...
Ik probeer het gewoon juridisch gezien te begrijpen..
Kan iemand me iets meer uitleg geven dan ik kan vinden op het internet?? Want ik lees vooral: volle adoptie = onherroepelijk.. nergens een volledige uitleg met waarom.
Of kan iemand me verder helpen, waar of bij wie ik terecht kan om te bekijken of het toch niet mogelijk is??
Alvast bedankt!