Hallo, gewoon even een vraagje omdat ik toch wel verbaasd was.
De situatie is als volgt:
10 jaar geleden kochten mijn (toenmalige) echtgenote en ik een huisje in Frankrijk.
5 jaar geleden zijn wij gescheiden en heb ik het huis in frankrijk van haar overgekocht.
Ook gebruikte ik de gemeenschappelijke rekening verder (die dus zowel op mijn en mijn ex haar naam geregistreerd staat).
Nu dit jaar belt mijn ex naar mij, tijdens het invullen van haar belastingen heeft haar boekhouder de vraag of deze rekening nog bestaat want er zou nog xxx € op deze rekening staan.
Mijn ex belt hiervoor naar mij en ik bevestig dit natuurlijk want ik gebruik deze rekening nog.
OK ik weet wel dat ik best een rekening open op mijn eigen naam en deze gemeenschappelijke rekening opzeg. Maar gemakhalve heb ik dat nog niet gedaan.
Maar wat ik wel heel vreemd vind is dat de boekhouder van mijn ex zomaar op deze rekening kan kijken en weet hoeveel geld er op de rekening staat.
Is dit normaal volgens de experten hier?
Zo erg is het niet ik heb geen zwart geld en zoveel staat er niet op die rekening. Maar ik vind het toch vreemd dat een vreemd persoon, die geen toegang heeft tot het online inloggen (en mijn ex ook niet), zomaar op die rekening kan zien hoeveel er op staat???
Graag jullie mening en alvast bedankt