heb huis gekocht met samenwonende vriend en inbreng is 50/50 zowel op bedrag van aankoop als op afbetaling hyp.lening. mijn ouders hebben wel een groot bedrag geinvesteerd om verbouwingen te doen en daar werd een schulderkentenis voor opgemaakt en getekend door beide partijen. vriend is terug alleen gaan wonen en huis werd eerst te koop aangeboden omdat ik op dat moment nog werkloos was en de lening niet kon overnemen. Ondertussen heb ik terug werk gevonden en de bank is akkoord de lening over te zetten op mijn naam. Nu willen we mijn vriend het bedrag dat hij geinvesteerd heeft terug betalen, maar hij vraagt een veel hoger bedrag en dit omdat het bedrag van het huis voor particuliere verkoop hoger was ingezet door de notaris dan nu voor de inkoop door mij (dit laatste bedrag komt eigenlijk overeen met het geinvesteerde
bedrag, bedrag van de lening en bedrag van de schulderkentenis). Hij wil mee profiteren van de meerwaarde van het huis en dit is eigenlijk tot stand gekomen door de investering van mijn ouders. Ik vind dit niet kunnen, maar hij gaat van zijn standpunt niet af. Wat kunnen wij doen? In de schulderkentenis staat echter een clausule dat bij enige vorm van uiteengaan de schuld direkt opeisbaar is door mijn ouders. Die hebben er zich tot hiertoe van onthouden. Wij willen desnoods nog iets meer geven dan zijn werkelijk geinvesteerd bedrag, maar toch wil hij nog meer. Hij wil de door hem betaalde aflossing van de lening ook recupereren ; is dit logisch? Graag een antwoordje a.u.b.