Mijn vader is overleden de nacht van 27 op 28 december. Deze week is de rekening eindelijk vrijgegeven door mijn broer die volmacht had over de rekening. Tot mijn grote verbazing bleef er voor mij na de verdeling nog juist 650 € over. Alhoewel ik bij de bank een afschrift had gekregen dat op de compact rekening van KBC : 8.340,67 € stond en op de spaarrekening 18.052,72 €. Dit afschrift is gedateerd op 22 januari 2008.
Wat blijkt nu dat er gebeurt is : Mijn broer heeft op de avond toen vader stervende was de rekening geplunderd en er net genoeg laten opstaan om nog opstaande rekeningen te vereffenen.
Ook de begrafeniskosten (papa had daar een verzekering voor) is er nergens een spoor van terug te vinden, mijn broer was wel de begunstigde dus de rekening liep dan ook via hem. Papa zou ook nog een tegoed hebben gekeregen van de belastingen ook daar is geen spoor van te vinden.
Heeft hij hier iets onwettigs gedaan, en kan ik daar iets tegen beginnen, om alsnog mijn deel op te eisen.
Ik heb de afschriften van zowel het saldo, als de desbetreffende overschrijvingen waarvan sprake in mijn bezit.
Ik hoop snel een antwoord te krijgen.
Met vriendelijk groeten