persoonlijke gegevens

Celtino
Topic Starter

persoonlijke gegevens

#1 , 04 jun 2008 19:09

Mag men persoonlijke gegevens met foto zonder jou toestemming zomaar op een netwerk zetten zodat dit voor iedereen beschikbaar is en bekeken kan worden ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roadie

#2 , 05 jun 2008 11:04

Kort en krachtig: nee.

Celtino
Topic Starter

#3 , 07 jun 2008 13:44

Welke stappen kan ik ondernemen ?

Hoe kan ik bewijzen dat hij mijn persoonlijke gegevens en trouwens ook van andere mensen op een netwerk zet en dat iedereen die gegevens van andere kan bekijken ?

Ik zou deze gegevens kunnen afdrukken of dergelijke als bewijs ?

Misschien gaat hij wanneer hij hier weet van krijgt dit snel overal van verwijderen en dan kan ik iets meer bewijzen .

Ik vind dat deze persoon hiervoor moet op de vingers getikt worden of veroordeeld worden mede omdat hij zeer arrogant doet tegenover mij en andere personen en denkt dat hij zich alles mag en kan permiteren en zelf maar beslissingen mag nemen voor anderen .

Hij is al eens op de vingers getikt geweest met inbreuken op de privacy .

Vandaar graag wat raad hoe ik dit kan aanklagen en hoe ik bewijs hiervoor kan aanleveren ?

Reclame

roadie

#4 , 07 jun 2008 21:08

Voor het bewijs kan u makkelijk een webpagina afdrukken. Daarna naar de politie voor een klacht wegens inbreuk op de privacy.

Celtino
Topic Starter

#5 , 08 jun 2008 12:22

Ben er nog eens over aan het nadenken gewest .

Ik zou graag klacht willen neerleggen tegen die bepaalde persoon maar dat kan ik natuurlijk niet anoniem .

En hier wringt het schoentje die persoon en die organisatie waarbij hij werkt heeft veel macht en kan mij het leven nog zuur maken en hier heb ik wel wat angst voor .

Maar eigenlijk moet ik dit doen , want ik zal er ook de andere mensen die hier het slachtoffer van zijn mee helpen .

Ik kan natuurlijk ook die gegevens afdruken , idem die van de andere personen , maar maak ik me dan zelf niet schuldig aan inbreuk van privacy

Celtino
Topic Starter

#6 , 17 jun 2008 21:44

Er staan ook gegevens van nog andere personen op die blijkbaar hiervoor geen toestemming hebben gegeven .

Nu zou denk ik dat het toch het beste is om de gegevens van deze mensen toch maar niet af te drukken omdat ik mij dan misschien zelf schuldig maakt aan een bepaald feit .
Natuurlijk heb ik dan ook geen bewijs.

Bestaat er nog een andere manier om te laten constateren dat er hier een schending van de privacy gebeurt , zonder dat ik deze documenten afdruk of download ?

Ik wil ook vermijden dat hij nog snel dat bewijs verdoezeld .

Rebel-with-a-cause

#7 , 17 jun 2008 23:28

Als je de identiteit van die andere mensen (slachtoffers) kent, is het misschien mogelijk om gezamenlijk of iemand anders (als jijzelf anoniem wenst te blijven) een klacht te laten neerleggen.

Terug naar “Privacy-bescherming”