mama wil exclusief ouderlijk gezag ...

vdillen

vader in buitenland-eist dat zoon alleen reist voor bezoekre

#61 , 14 jan 2011 12:05

mijn zoon woont sinds geboorte bijj mij, en mijn ex partner heeft reeds 9 jaar bezoekrecht om de 14 dagen een weekend. In eerste instantie verbleef hij in belgie en spendeerde hij tijd met mijn zoon. Sinds hij een ander kind heeft , verwacht hij dat mijn zoon om 14 dagen mee naar Frankrijk reist. Dit gaat nu zo al een tweetal jaren dat hij mijn zoon oppikt en terug brengt aan station of luchthaven.
Nu is mijn zoon er negen en eist mijn ex partner dat mijn zoon alleen reist, omdat het financieel te zwaar is voor hem.
Kan hij mij verplichten mijn kind alleen te laten reizen, wat mij onhaalbaar en overantwoord lijkt. Is hij niet verantwoordelijk om zijn bezoekrecht te vervullen in het land waar zijn kind verblijft?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#62 , 16 jan 2011 14:50

een kind onder de 16 jaar màg wettelijk niet alleen reizen.
Degene die wenst dat zijn kind een vlucht maakt zonder begeleiding, moet verplicht van de vliegmaatschappij een begeleidingssteward betalen die de hele reis het kind vergezelt. Dat kost: uurloon +vlucht heen en weer van de steward.
Vraag hem gewoon of hij bereid is dat te betalen....

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”