Ik stuurde vorige week volgende mail naar de vakbond A* mbt tot mijn vrouw:
"Ik ontving zojuist een schrijven van A*. Daarin staat dat de einddatum van mijn recht op inschakeluitkering bepaald werd op 31/12/2014.
Dit kan toch niet correct zijn. Ik ben 33% ongeschikt verklaard door de RVA-geneesheer zoals u hieronder kan lezen.
Dan moet de einddatum toch 31/12/2016 zijn "
Antwoord van het A*:
"Hiervoor heeft het hoofdbestuur van RVA nog geen uitsluitsel gegeven.
De meest recente informatie die wij in dit verband hebben ontvangen is vaag en onvolledig hierdoor kan ik u niet afdoende antwoorden.
Dit is de meest recente tekst :
De erkenning van een blijvende arbeidsongeschiktheid van 33% zal niet volstaan om het extra recht van 2 jaar bovenop het basiskrediet van 3 jaar toe te kennen.
De sociaal verzekerde moet immers positief meewerken in een door de bevoegde gewestelijke dienst voor arbeidsbemiddeling georganiseerd of erkend aangepast traject.
Wij wachten nu op de communicatie van deze gegevens: van de gewestelijke dienst voor arbeidsbemiddeling naar RVA, van RVA naar UI, …
Tot vandaag kennen we de procedure die voor dit publiek zal worden geregeld niet.
Met betrekking tot 3°: de werkzoekende met acute of chronische ernstige medische, mentale, psychische of psychiatrische problemen, in voorkomend geval gecombineerd met sociale problemen, die positief meewerkt in een door deze dienst georganiseerd of erkend aangepast traject, kan het recht op uitkeringen behouden tot aan het verstrijken van een vaste periode van twee jaar.
Wij verwachten ook onderrichtingen van het Hoofdbestuur over de manier waarop dit publiek zal worden bepaald en over de communicatieprocedure.Hiervoor heeft het hoofdbestuur van RVA nog geen uitsluitsel gegeven."
Dus is er nog niets zeker ??!!
Moet ik nu de VDAB terug contacteren en om trajectbegleiding vragen ? Ben nogthans onlangs 'niet toeleidbaar verklaard door GTB/VDAB....ihkv trajectbegleiding...
Iemand raad/info/tips... Zijn er nog mensen die een brief met 'foute' einddatum hebben ontvangen ?