"Wat betreft de belastingen op onroerende goederen, hier de wegentaks voor een voertuig, liet deze ontvangstdienst me verstaan dat:
een wagen op mijn naam staat en ik aldus de wegentaks dien te voldoen.
Mijn inziens behoort deze wagen echter tot de onverdeeldheid en dienen
beide ex-en de helft te betalen.
Aldus betaalde ik slechts de helft.
De betalingsaanmaningen bleven echter binnenlopen voor de achterstallige helft.
En bij contactname met de ontvangstdienst bleven zij bij hun standpunt, dit zou volgens hen de wet zijn.
Aldus nogmaals een email verzonden aan deze dienst, met het voorstel dat:
DE BOEDELNOTARIS DEZE REKENING ZOU VOLDOEN VANUIT DE GELDEN DIE BIJ HEM GEPARKEERD STAAN.
Vandaag het bericht ontvangen van deze ontvangstdienst, dat de notaris toezegde dat deze rekening naar hem werd gestuurd, en dat hij ze zou voldoen
vanuit deze gemeenschapsgelden...! "
Vervolg:
Heden legt deze notaris een Staat van Vereffening en Verdeling met daarin vermeld dat de wagen door tegenpartij
aan mij werd geschonken tijdens zijn vier jaar durende procedures. Waarmede hij de rijtaksen terug in mijn kavel sleurt.
Deze advocaat dan nog maar eens aangeklaagd voor de Kamer der Notarissen.... en dan?
Na tientallen ambtenaren van Financiën te hebben aangeschreven met vraag tot onderzoek, en evenveel maal
te zijn doorgestuurd, drukken de tot onderzoek bevoegde ambtenaren hun neus.
Hun antwoord: je kan je klacht nog eens naar de Rechtbank dragen he....
Mijn vraag is dan hoeveel rechters in België de fiscale wetten beter kennen dan
de ambtenaar van Financiën die zijn gehele loopbaan met deze zaken zou moeten bezig zijn!?
Die de wetten blijkbaar toch wel artikel-gewijs van buiten kent, wanneer hij komt innen, maar
wanneer hij in de fout gaat, dient de burger maar naar de Rechtbank te worden gestuurd...
Echter wat betreft de rijtaksen is de belastingsdienst van de Vlaamse Gemeenschap bevoegd,
Ik ben aldus benieuwd of zij de wet gaan volgen, of zich evenzo door deze partijdige notaris zullen laten uitvlaggen.