@Sarah, herlees best mijn posts en die van TS. Ik geef geen oordeel: ik meld dat ik een "buikgevoel" heb over de intenties van de konijnenman. Dat zou je op basis van de info van TS ook kunnen vermoeden. TS meldt dat hij 6 konijnen hield en dat er kosten werden aangerekend voor "vervoer voor dekking". Stel nu nog dat hij er maar 3 laat dekken: na een maand draagtijd zit konijnenman dan met minstens 24 konijnen meer. Troeteldieren?
Daarom lijkt het verhaal te kloppen dat konijnman er zoveel mogelijk schadevergoeding voor wil krijgen. Want stel dat ze alle 6 extern gedekt waren (6, want als je zelf een rammelaar hebt, hoef je niet extern te gaan) en je een ambachtelijk gekweekt konijn (geslacht) kan verkopen voor 20 euro het stuk dan kom je aan: 6X8X20: 960 euro.... Waarom vraagt de konijnenman niet de schadevergoeding van de verkoop van zijn troeteldieren en hun kroost? kan je dan opperen. Omdat konijnenman dit waarschijnlijk in zijn vrijetijd doet zonder aangifte van inkomsten.
Zoek maar eens op zoekertjessites hoeveel konijnmensen (culinair) konijn verkopen. Het is zéér winstgevend.