kosten GDW niet in coll schuldenregeling

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: kosten GDW niet in coll schuldenregeling

#16 , 15 mei 2015 21:09

Nogmaals GDW was er voor de CSR ...
Dus zijn dat vaststaande schulden veroorzaakt wegens het niet naleven ben een vonnis en dus normaal in die eis opgenomen.
1: SB moet zo wie zo alimentatie en bijzondere kosten betalen
2: de niet betaalde alimentatie en de kosten (oa GDW) zijn een schuldeisers post bij de SB en moeten dus ook in het vonnis vermeld staan als te betalen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#17 , 15 mei 2015 23:09

Nogmaals GDW was er voor de CSR ...
Dus zijn dat vaststaande schulden veroorzaakt wegens het niet naleven ben een vonnis en dus normaal in die eis opgenomen.
1: SB moet zo wie zo alimentatie en bijzondere kosten betalen
2: de niet betaalde alimentatie en de kosten (oa GDW) zijn een schuldeisers post bij de SB en moeten dus ook in het vonnis vermeld staan als te betalen.

Misschien eens praten met zelfstandigen die enkele crs gehad hebben. Heb hier nog genoeg vonnissen en gdw kosten liggen van klanten die in crs gegaan zijn.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Alflo
Topic Starter

#18 , 19 mei 2015 23:00

Bedankt voor jullie vele reacties maar het klinkt als raadsels voor mij haha

Het klopt dat ik GDW heb ingeschakeld, die aan de deur is geweest bij ex, zij had toen haar schulden in beheer bij OCMW en die hebben haar 5 maanden nadien een aanvraag tot collectie schuldenregeling laten doen. In die tsstijd nooit iets gehoord van GDW.
Het ding is dat ik nog steeds zelf niks officieel van de GDW heb ontvangen maar dat terloops ter sprake is gekomen dat ik dat nu moet betalen.
Gezien de rare gang van zaken vroeg ik mij alleen of of dit wel volgens de juiste weg was gelopen.

Ik lees hier dat opdrachtgever GDW moet betalen maar sowieso heeft GDW nooit iets van voorschot aan mij gevraagd.

Reclame

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#19 , 20 mei 2015 07:36

Aan TS: De deurwaarder heeft iets gedaan wat een slimme deurwaarder nooit doet nl. de kosten voorgeschoten (in principe vraagt men u om evidente redenen om deze zelf vooraf te betalen). U zal wel een afrekening ontvangen.

Voor de onderhoudsgelden: ga met de minuut van het vonnis en het bewijs van betekening naar DAVO (dienst alimentatievorderingen). Daar moet u niets voorschieten, kan u (afhankelijk van inkomen) voorschotten ontvangen en de administratie neemt de invorderingsprocedure over bij uw ex.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Alflo
Topic Starter

#20 , 20 mei 2015 19:17

Ik moet niet meer naar DAVO, ex is in coll schuldenregeling.
Er was ook een reden voor om niet via DAVO te doen maar GDW maar dat is sowieso nu niet meer de vraagstelling op dit moment.

En als dat niet de normale gang van zaken is van de GDW, het is niet dat ik dat gevraagd heb daarom hoef ik geen verwijtende antwoorden of adviezen te krijgen.

Maar ik goed, ik weet nu wat ik wilde weten.

Bedankt voor jullie antwoorden allemaal

Krimpy

#21 , 09 jul 2015 03:14

Dit is bij mij ook voorgevallen, mijn schuldbemiddelaar aanzag dit als een boedelschuld. Dus heb ik deze factuur moeten afbetalen met mijn leefgeld.
Maar een hele rare situatie, de schuldbemiddelaar drong aan om stappen te ondernemen om meer inkomsten te generen, wat ik begrijp en dan ook gedaan heb.
Ze hebben bij hem niks kunnen rapen, dus mag ik voor de kosten opdraaien, wat dan wel het positieve is, is dat hij door die reen zelf in collectieve is moeten gaan en dat onderhoudsgeld voorrang krijgt, mijn schuldbemiddelaar krijgt nu maandelijks meer, vraag ik me dan af waarom zij de factuur ( met mijn geld) niet betaald heeft ma swat.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”