Maar dan wel de deur dichthouden. Anders is het weggesmeten geld.Een geluidsisolatie aanbrengen zoals is voorgesteld kan ook al helpen.
Maar dan wel de deur dichthouden. Anders is het weggesmeten geld.Een geluidsisolatie aanbrengen zoals is voorgesteld kan ook al helpen.
De buur wiens huis ongeveer 50 meter verderop staat is onze dichtste buur, de anderen wonen een pak verder.Een officiële meting bij buur dient als het binnen wordt vastgesteld te gebeuren met de ramen van zijn vakantieverblijf DICHT.
Buren die dichter bij wonen moeten dan ook overlast hebben - mogelijk kan u daar ook eens gaan meten in de windrichting.
Een geluidsisolatie aanbrengen zoals is voorgesteld kan ook al helpen.
Ik had die formule toegepast, ja. Ondertussen had ik een tweede APP gedownload. Beide getest, er is een licht verschil tussen beide APPs. Ik had aan de haag tussen onze beide grondjes een 40 db, zijn huis staat nog iets verder maar ik zal daar best niet binnengaan om te testenIk denk het wel, anders zou zij nooit 36,4 dB als resultaat hebben.U bent zich er van bewust dat decibel een logaritmische waarde is?
Geluid neemt 6dB (in een anechoic medium, geen echo's, bomen, wind,..) af per verdubbeling van de afstand precies omdat, zoals je al zei dit vermogen zich over de oppervlakte van een steeds groter wordende bol moet verdelen als je weggaat van de bron (r^2). In haar geval:
55dB(SPL) op 7m
49dB(SPL) op 14m
43dB(SPL) op 28m
37dB(SPL) op 56m
Ik ga in t weekend aan 1 zijde (de zijde t verste weg van ons huis en van huis buurman) een reuzegroot gat maken zodat de deur dicht kan en er toch nog lucht circuleert. Simpelste oplossing... Aan die kant staan 2 paarden die wel wat gewoon zijn - alle soorten landbouwvoertuigen die voorbij ratelen, jagers die vlak lang hun hoofd schieten enz....Maar dan wel de deur dichthouden. Anders is het weggesmeten geld.Een geluidsisolatie aanbrengen zoals is voorgesteld kan ook al helpen.