Overheveling site naar nieuwe webmaster/hosting

Paul Huurder
Topic Starter

Re: Overheveling site naar nieuwe webmaster/hosting

#16 , 08 jan 2015 08:45

De hamvraag blijft:

Hoe kan ik tegenpartij ertoe brengen om de data en gegevens van mijn oude site over te maken, zoals in het vonnis is bepaald?
Wat zijn de (wettelijke) mogelijkheden om dit zeer snel te bereiken zodat mijn nieuwe site compleet online kan?

Ik wens ook geen extra kosten te doen zoals (opnieuw) een hopeloos kortgeding, zélf een deurwaarder aanstellen of nog van dat.

Weet iemand dé oplossing?
Vriendelijke groeten,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#17 , 08 jan 2015 10:46

Hoe ga je bewijzen wat er allemaal in die database stond. De provider waar de hosting staat heeft er altijd backups van, raadpleeg deze mensen eens.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

AlwaysLearning

#18 , 09 jan 2015 20:58

Staat die blog nog online? Kan je er de gegevens niet uithalen? In de meeste gevallen kan je vrij snel een scriptje (laten) schrijven die de data er gewoon uit trekt en in een bestand zet dat zo importeerbaar is in een MySql db. Heb zo net nog 4Gig uit een site getrokken (14 jaar gegevens). Kreeg de gegevens ook niet :s. De data is gewoon van jou. PUNT. Die mag je er dus uithalen.

Reclame

giserke

#19 , 10 jan 2015 01:04

In principe kun je met een vonnis rechtstreeks naar die provider stappen, om de data te recupereren.

Paul Huurder
Topic Starter

#20 , 12 jan 2015 09:56

Mijn eigen site hacken, ga ik niet doen. Aangezien dit negatief is voor de in gang zijnde procedure.
Ondertussen heeft de tegenpartij de data en gegevens van mijn oude site nog steeds niet overgemaakt ondanks het feit dat zij dit verplicht is door het uitgesproken vonnis.

Ik vraag mij af of het mogelijk is de tegenpartij te dwingen tot uitvoering van het vonnis door middel van een eenzijdig verzoekschrift?
Vriendelijke groeten,

giserke

#21 , 12 jan 2015 11:32

dwangsom eisen per dag hij in gebreke blijft.

sloeberken

#22 , 12 jan 2015 12:10

dwangsom eisen per dag hij in gebreke blijft.
Dit had hij aan de vrederechter moeten vragen, je kan zonder vonnis zelf geen dwangsom opleggen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

giserke

#23 , 12 jan 2015 12:24

Ik dacht net hetzelfde. Hij had dit moeten eisen bij de vrederechter.

Paul Huurder
Topic Starter

#24 , 12 jan 2015 12:33

Helaas ging onze advocaat ervan uit dat ze het zouden afgeven zonder probleem, als ze er toe veroordeeld werden.
Was trouwens geen vrederechter, maar de rechtbank van koophandel.
Vriendelijke groeten,

Paul Huurder
Topic Starter

#25 , 26 jan 2015 14:58

Beste,

Ik denk dat deze persoon hier mee leest. :-)
Vlak na de laatste reply hier, krijg ik bericht via mijn advocaat dat ze dan toch de gegevens vrijgeven.
Ik heb mijn nieuwe site dan verder kunnen afwerken, zodoende hij nu online is.
Toch bedankt voor jullie hulp.
Vriendelijke groeten,

Terug naar “Andere”