#17 , 17 mei 2015 16:13
Medicinale canabis roken? Eerst en vooral, roken is op geen enkele manier geneeskundig verantwoord. Daarom dat ze canabis thee gebruiken of inhalatiepoeder, omdat het op die manier geen beschadiging van de gezondheid oplevert.
U vraag voor medicinale canabis smoren lijkt me dan eerder te draaien om 'mag ik canabis smoren om medicinale redenen'. Iets totaal anders.
Medicinale cannabis bestaat inderdaad, het is een geneeskundige verwerking van gewone cannabis in die mate dat de behulpzame stoffen zo goed mogelijk aangewend kunnen worden aan een voorspelbare dosis. Dus als je denkt dat medicinale cannabis gewoon een plantje is dzt u mag opsmoren omdat het medicinaal is, zit je goed mis.
En voor zover ik weet is cannabis in zijn totaliteit verboden om te telen in België, met uitzonderingen voor mensen met vergunningen (voor kalk-hennep-beton of voor testen voor medicinale thee). Dus als u denkt al u medicatie te kunnen stoppen en het zelf telen en smoren voor de goeie koop, zit u er ook volledig naast.