Vergeten te vragen.
Waren er zaken verplaatst?
ja, de eerste merkbare keer: de tv kabel uitgetrokken
de tweede merkbare keer: de laptop uitgetrokken (aan het stopcontact uitgetrokken, niet aan de laptop, als ik dit zelf doe trek ik die aan de laptop zelf uit)
de derde keer (dit is gefilmd) had ik een emmertje onder de lekkende boiler gezet, dit was geleegd.
ik ben ook een notitieboekje kwijt..
Ik zou mij gewoonweg niet bezig houden met meldingen, aangetekende brieven ed, dit is gewoon inbraak. Aangifte doen en sloten vervangen. Maar of dit uw relatie met de verhuurder zal verbeteren, is maar de vraag.
U kan hem ook confronteren met de beelden, meldt dat u de sloten zal veranderen, en dat u aangifte zal doen, indien uw huurrechten niet gerespecteerd worden. Geef ze ook een brochuurtje van de de Vlaamse Gemeenschap met een overzicht van die rechten en plichten. DIt is minder correct, maar praktischer.
Persoonlijk, ik zou aangifte doen. Eens binnen komen neuzen om te zien of het appartement niet gevandaliseerd is, mag niet, maar nieuwsgierigheid is menselijk. Maar in de wasmand of de laptop zitten neuzen is gewoon crimineel.
ik heb de eigenaar gecontacteerd en hem de beelden laten zien. Hij verontschuldigde zich meteen en zei dat hij er niets van wist.
hij heeft zijn vrouw erbij geroepen en haar gevraagd wie dat was, op die beelden. Zij had nog het lef te antwoorden dat zij niet binnen was geweest. Terwijl het heel duidelijk op het filmpje te zien was. Daarna zei ze dat ze alleen maar van op de trap stond te kijken, maar de eigenaar had het filmpje bekeken en had dus gezien dat ze zelfs aan de laptop zat en in de kasten heeft gekeken. Dan heeft hij haar terug naar beneden gestuurd en gezegd dat zij later zouden praten. onderweg naar beneden mompelde ze nog iets beledigend in mijn richting, ik verstond niet wat, maar haar man reageerde er meteen op.
hij heeft mij gezegd dat ik zo'n ding moest halen om in het sleutelgat te doen, en waar ik dat kon vinden, en dat ik hem later de rekening mocht presenteren.
de reden dat ik dit zelf mocht halen was zodat ik zeker zou zijn dat er geen kopie van gemaakt werd.