aannemer stapt het af

ganapathi tantra

Re: aannemer stapt het af

#16 , 18 mar 2011 23:56

en dat laatste willen we zeker niet... :)

maar hoe kan ik dan anderen toch beetje waarschuwen? mag ik helemaal niets aan de bouw zetten...?
.

Op basis van één kant van het verhaal namelijk uw kant zou je idd kunnen stellen dat u gelijk en de andere ongelijk heeft.
Dat geeft u echter nog niet het recht om naar eigen goeddunken een wraakactie op te zetten.
Ik ben echter van dien aard om te geloven dat uw bordje er een zou zijn dat op een ppaaltje komt te staan onder de vlag
van objectieve barmhartigheid ter bescherming van andere mensen maar dat uw drijfveer puur en alleen gebaseerd is op
wraak.
ik ben ook van dien aard om te geloven dat het te simpel is dat een aannemer zo maar niet meer komt opdagen. Er zal
wel een reden zijn waarom hij niet komt opdagen. En misschien kent u die reden helemaal niet. De aannemer in kwestiie
hoeft u daarook niet over in te lichten. Het enige wat de aannemer boven het hoofd hangt is idd de schade die voortvloeit
uit zijn beslissing om niet verder te werken en de opdracht uit te voeren naar behoren. De reden waarom moet hij u niet
bekent maken evenmin moet hij verantwoording aan u afleggen tenzij over de zaken die betrekking hebben op jullie beiden.

Enige waar u momenteel recht op heeft is een volgens de regels verbreking van het contrat dat lopende is. Verder hebt u
geen enkel recht en zeker niet om de omgeving in te lichten over zijn werkwijze. U hebt namelijk geen enkele maar dan
ook geen enkele reden om aan te nemen dat dit een gewoonte is van deze aannemer. Het kan namelijk zijn dat dit door
omstandigheden een éénmalige gebeurtenis is. Misschien redenen waarvoor de aannemer enige schroom aan de dag legt
om deze bekend te maken.
Dat dit invloed heeft op u is uiteraard evident en dat zullen velen ook inzien en begrijpen. Maar dat is onvoldoende om uzelf
te beschouwen als rechter en beul
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 19 mar 2011 23:06

Er is tussen jullie een contract een verbintenis. U zal die op de wettelijke wijze moeten stopzetten dat is met de middelen die ons recht u geven.
Die zijn er dus maar er gebruik van. Ik zal altijd aan mijn medewerkers 'by the book, by the rules'zeggen.
U moet er gebruik van maken niets meer maar ook niets minder.
En lees nog eens goed wat hierboven is geschreven kan nuttig zijn

Geraldo
Topic Starter

#18 , 21 mar 2011 12:11

vermoedelijk is hij het afgestapt omdat hem het wat warm aan zn kl*ten kreeg ivm enkele kleine dingen die al van in het begin een discussiepunt zijn (gepolierde betonvloer met gaatjes van een pink dik en een cm diep, afloop gat van buitentrap naar binnentoe wat niet goed/mooi open was gemaakt. echte prullen dus) en een geprotesteerde factuur (schijf die niet afgesproken was) zal de druppel geweest zijn.
en er is idd een contract, en dit gaan we ook op wettelijke wijze proberen door hem te laten beeindigen, brief is onderweg naar de vrederechter. want als wij het contract verbreken moeten we hem 15% van de totale aannemingssom, maar als hij het contract verbreekt...? daar staat niets van in...
betreft onze "wraakactie", waarschuwingsactie,... of hoe je het noemen wil, vind ik het raar dat deze firma mij zonder boe of ba een slag in het gezicht mag geven en zich zonder problemem gewoon kan omdraaien en op een ander gaan werken. En dan zou ik er nog over moeten zwijgen ook!? ik mag toch aan de mensen vertellen hoe mijn bouw is verlopen...? hij mag mijn bouw wel in de steek laten en ik zou niet mogen zeggen dat hij dit gedaan heeft!?
De aannemer is dus beschermd en den dupe is zoals altijd hier is ons land de kleine jan...
Soit, ik begrijp wat jullie willen zeggen, om zowel hem als mij te beschermen. ik zal dan ook maar geen mooie tekst aan onze bouw hangen. Enkel zo een reclamebordje van hem, dat mag toch wel hé!? dan zien ze ook wie (niet) aant werk is....?
we zullen dan nog maar wat op onze tanden bijten en regelmatig een vuist in onze zak moeten maken... :)
alvast bedankt allemaal voor uitleg en raad!

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#19 , 21 mar 2011 12:53

Je zou misschien van uw woning een KIJKWONING kunnen maken, zonder verdere vermelding op het bord, en dan aan de eventuele bezoekers "mondeling" kunnen wijzen op de onvolmaaktheden die er zijn, en wie daarvan de oorzaak is.
Weet echter niet of dit juridisch waterdicht is tov de aannemer.

Terug naar “Aanneming”