Mijn Ex verhuisd met kinderen, wat zijn mijn rechten?

Alex45
Topic Starter

Re: Mijn Ex verhuisd met kinderen, wat zijn mijn rechten?

#16 , 14 jan 2011 23:23

Ik hoop dat de uitspraak gunstig voor je uitvalt :!:
Ik neem aan dat je dan ook niet veel inspraak hebt voor wat betreft, school, clubs, ... :?:

All the best

Alex

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Scorpio

#17 , 17 jan 2011 14:54

Ik kan begrijpen dat je iets te zeggen hebt over de schoolkeuze, maar over waar ze gaat wonen twijfel ik dat je iets te zeggen hebt. Of dat leuk is, tuurlijk niet. Maar stel dat jij ergens anders moet gaan wonen voor je job, of dat jij met iemand anders intrekt, dan heeft zij daar ook niets over te zeggen.

kristin

#18 , 17 jan 2011 15:47

Ik kan begrijpen dat je iets te zeggen hebt over de schoolkeuze, maar over waar ze gaat wonen twijfel ik dat je iets te zeggen hebt. Of dat leuk is, tuurlijk niet. Maar stel dat jij ergens anders moet gaan wonen voor je job, of dat jij met iemand anders intrekt, dan heeft zij daar ook niets over te zeggen.
als je ex met de kinderen naar de andere kant van de wereld gaat wonen, heb jij daar wel iets over te zeggen.

Reclame

eylis

#19 , 17 jan 2011 16:08

inderdeed!
het hoeft zelfs niet de ander kant van de wereld te zijn!!
je hebt samen co-ouderschap en als A beslist om zo ver te gaan wonen dat voor B het rechtmatig contact met het kind daardoor in gedrang komt, pleegt A zelfs een misdrijf: namelijk het omgangsrecht behinderen of schaden.
en nog erger bij bilocatie: moet je helemaal in een aanvaardbare straal van elkaars bereikbaarheid (+/- 30 km) blijven wonen, want je kan zomaar de school etc... niet wijzigen bijvoorbeeld...

DolceVita

#20 , 17 jan 2011 16:35

Alex, ik heb je een PB gestuurd.

Alex45
Topic Starter

#21 , 18 jan 2011 20:18

Hey Wilmar,

Werd het vonnis al uitgesproken?

Grtn

wilmar

#22 , 29 jan 2011 19:19

De uitspraak was " ik kan voorlopig mijn dochter 8 dagen per week zien maar van een aanpassing in de akte om mijn dochtertje in haar huidig schooltje te laten blijven gaan is geen sprake omdat er geen enkele reden is dat de moeder de intentie heeft om haar van school te laten veranderen "...... een beetje verder staat dan dat ze wel van plan is in juli te verhuizen ,84 km verder . Probeer het maar eens te begrijpen.....rechters houden in de eerste plaats blijkbaar rekening met de moeder , niet met het kind en nog minder met de vader ... rechtvaardigheid ??? een lachertje
Sorry voor de negatieve ervaring , ik hoop dat je meer succes hebt

wilmar

#23 , 29 jan 2011 19:23

inderdeed!
het hoeft zelfs niet de ander kant van de wereld te zijn!!
je hebt samen co-ouderschap en als A beslist om zo ver te gaan wonen dat voor B het rechtmatig contact met het kind daardoor in gedrang komt, pleegt A zelfs een misdrijf: namelijk het omgangsrecht behinderen of schaden.
en nog erger bij bilocatie: moet je helemaal in een aanvaardbare straal van elkaars bereikbaarheid (+/- 30 km) blijven wonen, want je kan zomaar de school etc... niet wijzigen bijvoorbeeld...
sorry , daar geloof ik niet veel van . Waar staat dat beschreven van die 30 km ?

eylis

#24 , 29 jan 2011 20:43

wilmar, er staat in geen enkele wettekst expliciet 30 km: daarom schreef ik: +/-.
Maar als er bilocatie is uitgesproken moet die wel op een aanvaardbare manier (voor de ouder én het kind) uitgeoefend kunnen worden)
er zijn al vonnissen van rechters die ouders terechtgewezen hebben voor het feit dat ze zonder voorafgaandelijk overleg verder dan (ongeveer 30-40 km: het hangt natuurlijk ook van de leeftijd van de kinderen af) van de oorspronkelijke omgeving van het kind verhuisd zijn én de school én de activiteiten dus ook éénzijdig opzegde én wijzigde.
Daardoor kon de andere ouder zijn/haar bilocatierecht bijna niet meer waarmaken. Indien die ouder er toch nog in slaagt om het kine elke ochtend en avond een traject van 30 km te laten doen om op school te geraken én hetzelfde voor de vrijetijdsbestedingen: dan krijg je ook nog 'ns een overspannen kind én ouder...
Rechters wijzen dus al onnadenkende ouders daarvoor terecht.

Je hebt absoluut het recht te gaan wonen waar je wil, maar als je samen ouder bent van een kind (en gescheiden) zal je om dat verblijfsco-ouderschap op een aanvaardbare afstand van elkaar moeten blijven wonen.
En de ouder die daar geen rekening mee houdt verhindert dus dat de andere ouder zijn/haar rechtmatig verblijfsco-ouderschap kan uitoefenen.
Dat is de redenering die er achter zit.

wilmar

#25 , 29 jan 2011 21:55

Komt je kind dan niet op de eerste plaats ? Ga je een andere job of een andere partner laten bepalen wat er met je kind verder zal gebeuren ? Bij mij komt mijn kind op de eerste plaats , die droomjob of die andere partner , daar mag mijn dochtertje geen nadelige gevolgen van ondervinden , maar dat is mijn persoonlijke mening jammer genoeg niet die van de jeugdrechtbank :-(

wilmar

#26 , 31 jan 2011 09:57

De jeugdrechter heeft beslist voorlopig een andere regeling te treffen waarin ik mijn dochtertje van 6jr 8 dagen zou kunnen zien ipv 4 dagen .
Jammer genoeg houden ze totaal geen rekening met mijn co§ouderschapsregeling in functie van mijn werktijden....maw als ik mijn dochtertje 8 dagen wil zien moet ik 6 dagen verlof nemen .
Dat is dus vrijwel onmogelijk .... gevolg ... ik ben geen stap verder op dat gebied.
De akte hoeft ook niet aangepast te worden omdat de moeder geen aaleiding geeft om mijn dochtertje van school te doen veranderen .Er staat wel geschreven dat ze 84 km verder wil gaan wonen , probeer dat maar eens te begrijpen. Ik moet dus wachten tot ze ingeschreven is in een andere school voor ik weer een procedure kan starten .

Wie gelooft nu nog in een gerecht , een circus is het waar nog steeds de moeder ondanks alles alle rechten heeft

Alex45
Topic Starter

#27 , 31 jan 2011 22:47

Wat men blijkbaar systematisch over het hoofd ziet.
Een kind heeft toch nood aan een band met beide ouders, niet?
Natuurlijk beseft het kind, afhankelijk van de leeftijd natuurlijk, dit nog niet.
Ik heb vooral de indruk dat mijn Ex ten alle prijze wil vermijden dat onze kinderen een normale relatie met hun vader ontwikkelen
en misschien later wel eens zouden kunnen beslissen op bij mij te komen wonen.
Ik hoop dat mijn kinderen, ondanks de omstandigheden, vroeg of laat inzien dat ze ook een vader hebben die heel veel om hen geeft en het niet enkel hun moeder is die voor hen zorgt of kan zorgen. :?

wilmar

#28 , 02 feb 2011 19:52

Wat men blijkbaar systematisch over het hoofd ziet.
Een kind heeft toch nood aan een band met beide ouders, niet?
Natuurlijk beseft het kind, afhankelijk van de leeftijd natuurlijk, dit nog niet.
Ik heb vooral de indruk dat mijn Ex ten alle prijze wil vermijden dat onze kinderen een normale relatie met hun vader ontwikkelen
en misschien later wel eens zouden kunnen beslissen op bij mij te komen wonen.
Ik hoop dat mijn kinderen, ondanks de omstandigheden, vroeg of laat inzien dat ze ook een vader hebben die heel veel om hen geeft en het niet enkel hun moeder is die voor hen zorgt of kan zorgen. :?
vroeg of laat zal je kind dat wel beginnen te begrijpen maar ondertussen gaat je leven wel verder in de miserie van onmacht , leuk is anders , vind ik persoonlijk

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#29 , 02 feb 2011 20:11

Hebt u gezegd dat u in een shift?systeem staat.

Alex45
Topic Starter

#30 , 04 feb 2011 22:17

Wat bedoel je met een 'shift-systeem' ? :?

Terug naar “Echtscheiding”