borstvoeding

xena

Re: borstvoeding

#16 , 15 jul 2010 22:19

even vergeten dat mijn huis geen openbare plaats is en een ziekenhuis wel?
en wat verwacht u van een ziekenhuis dat zij het volledige strafwetboek schriftelijk opnemen in hun huishoudelijke regels

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Topic Starter

#17 , 15 jul 2010 22:35

even vergeten dat mijn huis geen openbare plaats is en een ziekenhuis wel?
en wat verwacht u van een ziekenhuis dat zij het volledige strafwetboek schriftelijk opnemen in hun huishoudelijke regels
nee... wat bedoel je daarmee?

Die vrouw vroeg, nadat de spoedarts zei dat dit niet toegelaten was in het ziekenhuis, waar dit op papier stond dat dit zo was. Een spoedarts is niet de persoon die de autoriteit heeft om zelf zijn regels op te stellen of borstvoeding al dan niet toegelaten is in een gebouw. Het is enkel het bestuur van ziekenhuis (of iemand die deze macht toegeëigend krijgt) die zo'n regels kan vastleggen.

Wat het strafwetboek daar mee te maken heeft, zie ik niet. Borstvoeding is niet verboden/strafbaar, hé.

xena

#18 , 16 jul 2010 15:09

Wat het strafwetboek daar mee te maken heeft, zie ik niet. Borstvoeding is niet verboden/strafbaar, hé.
is openbare zedenschennis en strafbaar werd gisteren toch in het nieuws gezegd

Reclame

murblo

#19 , 16 jul 2010 15:59

hoi,
wij verwachten in september ons 7de kindje (samengesteld gezin) maar ik ga echt niet vermijden om mijn baby te voeden in het openbaar hoor...... wat nog allemaal zeg
mijne man is bij de politie en hij vindt dit ongelooflijk belachelijk en viel uit de lucht dat er zoiets bestaat????
ik ga het discreet doen natuurlijk maar ik ga echt mijn kindje niet laten krijsen van de honger, sorry hoor
en als de anderen daar aanstoot aan geven, tsja hun probleem hoor

een fiere mama die altijd al borstvoeding heeft gegeven

JPV
Topic Starter

#20 , 16 jul 2010 19:56

ik vrees dat een gemiddelde journalist geen jurist is ;).

Waarom zou borstvoeding openbare zedenschennis zijn als je geen borst kan zien? ;)

Lex

#21 , 17 jul 2010 09:31

Waarom zou borstvoeding openbare zedenschennis zijn als je geen borst kan zien? ;)
Zou het geen tijd worden dat mensen ophouden met borsten te erotiseren?

digits

#22 , 17 jul 2010 11:10

Dus seks in het openbaar is ook geen openbare zedenschennis als je maar dicht genoeg tegen elkaar plakt zodat er geen geslachtsdelen te zien zijn ?

JPV
Topic Starter

#23 , 17 jul 2010 11:25

Dus seks in het openbaar is ook geen openbare zedenschennis als je maar dicht genoeg tegen elkaar plakt zodat er geen geslachtsdelen te zien zijn ?
Art. 385 strafwetboek
Hij die in het openbaar de zeden schendt door handelingen die de eerbaarheid kwetsen, wordt gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot een jaar en met geldboete van zesentwintig 3[euro]3 tot vijfhonderd 3[euro]3.

openbare seks is een handeling die de openbare zeden schendt, los of het bloot is of niet. Openbaar voeding geven bij mijn weten nog altijd niet. Als je dan in beide gevallen geen bloot kan zien, is er dus nog altijd een groot verschil en kan je die 2 zaken niet met elkaar gelijkstellen.

xena

#24 , 17 jul 2010 16:15

men probeert het in deze richting te duwen terwijl men hun baby gebruikt om actie te voeren en reclame te maken voor hun mamacafé pure schande is dat . men heeft haar niks verboden zelfs een aparte ruimte aangeboden leg mij maar eens uit wat daar verkeerd aan is , nergens lees ik hier wat de mama voorhad dat het zo dringend was om geholpen te worden , de gemiddelde wachtijd in een ziekenhuis om geholpen te worden is doorgaans een veelvoud aan de duurtijd van het zogen van een kind .

JPV
Topic Starter

#25 , 17 jul 2010 17:00

men heeft haar niks verboden zelfs een aparte ruimte aangeboden leg mij maar eens uit wat daar verkeerd aan is
"Ik verging van de pijn en vroeg om mij meteen te helpen. Neen, ik moest eerst mijn kind in de kamer voeden en mocht pas door de gang naar de radiografie als ik klaar was met voeden."

(bevestigd door het ziekenhuis)

Er werd haar dus wél wat verboden, namelijk het voeden van het kind vanaf spoed naar radiografie.
, nergens lees ik hier wat de mama voorhad dat het zo dringend was om geholpen te worden , de gemiddelde wachtijd in een ziekenhuis om geholpen te worden is doorgaans een veelvoud aan de duurtijd van het zogen van een kind .
de gemiddelde wachttijd misschien, maar moet men daarom die wachttijd nog extra lang maken? Blijkbaar is ook het ziekenhuis van mening dat dit niet hoefde. (al betwijfel ik dat zelf, m'n vriendin heeft hier momenteel gemiddeldes van 35 minuten borstvoeding, is de gemiddelde wachttijd dan enkele uren? lijkt me niet)

Kijk xena, het ziekenhuis zélf vond dat dit absoluut niet kon, ook verschillende ministeries hebben gereageerd. Het lijkt me duidelijk dat wat daar gebeurde niet kon.

Mariette

#26 , 17 jul 2010 17:51

Toen ik dertig jaar geleden één van de weinigen was die de flessenvoeding weigerde en zelf mijn kind wou zogen heb ik snel komaf gemaakt met de toen in zwang zijnde preutsheid.

Mijn standaard zinnetje was: "ik moet ze nu eten geven, als U daar een probleem mee hebt mag je gerust buiten wachten hoor". ... lukte perfect.

Dat anno 2010 dit voorval de kranten haalt is hallucinant.
Natuurlijk moest die moeder gewoon naar de wachtzaal kunnen gereden worden en daar haar kind voeden terwijl ze haar beurt afwachtte Xena. Waarom zou ze eerst 35 minuten in een apart hokje moeten voeden waarna ze achteraan moest aanschuiven aan de radiografie?

Stel nu dat het kind nog net geen honger had gehad, en dat ze reeds haar nummertje vasthad in de radiografie? wat dan? zou ze nummertje moeten weggooien, kamertje induiken en nadien terug achteraan aanschuiven?
Wat een ridicule bedoening.

Mariette

#27 , 17 jul 2010 19:29

Als blote borsten ineens terug openbare zedenschennis is, wat is daarvan het criterium?

een zichtbare tepel? de "cleavage" van het decolleté? een ronding aan de bovenkant? zijkant? onderkant?

me dunkt is er geen tepel zichtbaar als het kind aan het eten is.... hoezo dan?

Lex

#28 , 17 jul 2010 20:54

men probeert het in deze richting te duwen terwijl men hun baby gebruikt om actie te voeren en reclame te maken voor hun mamacafé pure schande is dat . men heeft haar niks verboden zelfs een aparte ruimte aangeboden leg mij maar eens uit wat daar verkeerd aan is , nergens lees ik hier wat de mama voorhad dat het zo dringend was om geholpen te worden , de gemiddelde wachtijd in een ziekenhuis om geholpen te worden is doorgaans een veelvoud aan de duurtijd van het zogen van een kind .
Dit is een uitspraak voor u rekening!

Als de overheid MET BELASTINGSGELD borstvoeding promoot, dan moet die zelfde overheid niet lullig gaan doen en borstvoeding als openbare zedenschennis gaan beschouwen :!: :!:

xena

#29 , 18 jul 2010 00:50

m'n vriendin heeft hier momenteel gemiddeldes van 35 minuten borstvoeding,

Kijk xena, het ziekenhuis zélf vond dat dit absoluut niet kon, ook verschillende ministeries hebben gereageerd. Het lijkt me duidelijk dat wat daar gebeurde niet kon.
dringend , wat had ze dan ?
en hoe zit het met een baby eten geven in de radiografie ? aangezien het zo dringend was kon er ook geen 3 kwartiers gewacht worden tot na het zogen .
reageren ministers ook als jij wat te lang pijn hebt of enkel als de camera's draaien ?
toen de energie prijzen met 20% stegen reageerden ze ook voor de camera's dat het niet kon zijn

xena

#30 , 18 jul 2010 01:00

Als blote borsten ineens terug openbare zedenschennis is,
voor mijn part lopen alle vrouwen mee hun borsten bloot !

maar actie gaan voeren mee uw baby , das erg .

Terug naar “Actuele Thema's”