@luc
idd. onvoorstelbaar wat een instantie als justitie van menselijk leed kan veroorzaken... niet alleen door de (on)bekwaamheid want dat is weer voor discussie vatbaar, maar vooral de TIJD die ze er laten overgaan, waardoor ondertussen ongemoeid allerlei toestanden kunnen ontstaan en escaleren.
Mijn gezond verstand kan nog steeds niet vatten, dat je als vader klacht moet neerleggen als de moeder je kind niet wil meegeven en dat na
4 maanden, ja u leest het goed, die weekelijks klachten nog niet eens op het parket zijn toegekomen.....of Je vraagt in
mei aan de jeugdrechtbank om een regeling te treffen voor de grote vakantie en om de problemen van schoolkeuze op te lossen tegen 1 september....antwoord van de Jeugdrechtbank : "eerste zitting
eind september" .....

....

.......
Ik vraag me echt af wat ik mijn kinderen op een "opvoedkundige" manier moet vertellen over "justitie".
De topic titel is voor mij ook een vraagteken, ook al ben ik persoonlijk betrokken met het verschrikkelijke fenomeen. de gevolgen zijn ernstig maar ook nog onbekend terrein... maar de OORZAAK van oudervervreemding..daar twijfel ik geen seconde aan....
De gevolgen van "effectieve" oudervervreemding voor de kinderen zelf zijn verschrikkelijk.....als het dan wordt vastgesteld en deskundigen wijzen op de oorzaak en de gevolgen..... wat doet men er DAN aan? .........nog NIETS..in tegendeel......