kan een deurwaarder mijn goederen aanslaan?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#16 , 30 jul 2009 16:39

Wie is met de zaak bezig? De jeugdbrigade van uw lokale politiezone.
Ga daar eens mee praten - hoe beter je met deze mensen overeenkomt hoe positiever hun verslag naar de jeugdrechter - zeker als zij nog de plotse ' gedragsverandering' kunnen plaatsen van uw zoon en zij meer indo hebben over het 'wangedrag' van de andere.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
een moeder
Topic Starter

#17 , 30 jul 2009 22:01

Bedankt voor de tip. Ik heb al enkele keren gesproken met de inspecteur die deze zaak opvolgt en er alle informatie over heeft, hij weet ook dat dit ongewoon gedrag van mijn zoon was en blijft gelukkig heel sympathiek onder de omstandigheden. Maar is het dan met hem dat ik moet praten of is er nog een speciale jeugdbrigade waar ik beter contact mee zou opnemen? Ik dacht dat het in handen van de inspecteur was.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#18 , 03 aug 2009 18:07

Normaal heeft elke politiezone - 2de lijns diensten - waaronder een jeugdbrigade.
Vermoedelijk is de inspecteur diegene die de aanvankelijke vaststellingen (mee) op papier heeft gezet en nu nog de navolgende PV opmaakt.
Dan gaat het ganse dossier naar het parket - mogelijk jeugdparket gezien minderjarige daders.
Het is deze magistraat die beslist welke dienst het onderzoek zal verder zetten.

Maak eens een afspraak met de dienst slachtofferzorg - die kunnen het dossier ook inkijken en die weten ook hoe alles wordt verwerkt.
Zij kunnen u ter plaatse goede raad geven.
In een aantal gevallen zal ofwel jeugdbrigade ofwel comité bijzonder jeugdzorg ofwel sociale dienst jeugdparket het dossier verder moeten verwerken.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”