Heb je iets te verbergen? De wet op de privacy is er immers enkel gekomen om de peronen die iets te verbergen hebben te beschermen
Grapje zeker ? Hoe kun je nu zoiets voor de 2e maal zeggen ?
De verhuurder wil er mss zeker van zijn dat hij na de eerste twee maanden nog geld zal krijgen
Ten eerste is het in dit geval niet de verhuurder die zoiets vraagt maar het immokantoor, en bovendien vragen de verhuurders in het algemeen ook zelden zoiets, en ten tweede zullen er wel andere middelen zijn om er zeker van te zijn om je geld te krijgen. Ten derde worden de huurders ook slimmer en gaan ze dus ook truukjes gebruiken en bvb valse getuigschriften gebruiken om toch maar dat app't of huis te kunnen huren. En ik betwijfel ten zeerste of dat dan later als een motief kan gebruikt worden om een kontrakt te ontbinden.
Het immokantoor waar ik mee werk vraagt ook de loonfiches en contacteerd de vorige huisbaas, kwestie van te weten wie of wat ze voor hun hebben. Ik begrijp niet waarom sommig huurders daarin tegenkomen.
Waarschijnlijk zijn ze nog nooit naar de bank geweest voor een lening zeker. Daar moeten ze ook je loonfiches hebben en controleren ze ook via de nationale bank om te zien of je geen leningen lopen hebt die je niet vermeld hebt of als je al dan niet op de zwarte lijst staat.
Als verhuurder heb je de dag van vandaag niks meer te zeggen. Als ze niet betalen mag je eens proberen ze dit wel te laten doen en als je ze eruit wil zetten mag je dit ook eens proberen. Tegenwoordig is de borg ook maar 2 maand huishuur meer. Binnen hier en een paar jazr ga je als verhuurder nog zelf geld op die rekening moeten zetten om iemand in je huis te krijgen.
Ikzelf ben niet zo moeilijk en ben niet zoals veel huisbazen dat als mijn huurders bellen dat ik me niet laat zien. Het huis van mij is is alles behalve slecht want het is nu 10 jaar oud met alles erop en eraan. Ik heb sinds 1 mei nu nieuwe huurders en die jongen zijn ma verschoot van hoe alles eruit zag. Daarom is het misschien wel makkelijk als je een immokantoor hebt die redelijk veel uitzoekt want wat als er daar mensen inkomen die de helft van je huis afbreken, die de deuren afnemen om ze in de haard te gooien die stukken uit de dakgebinten zagen om ook in de haard of houtkachel te gooien enz....
Allemaal al gehoord van verhuurders, waar sta je dan???
Wie gaat dan voor die kosten opdraaien want een gepluimde kip kan je niet meer pluimen.
greetz steve