Nogmaals met de 10 jarige aansprakelijkheid ga je niet ver komen. Integendeel je klacht zal niet aanvaard worden.
Je moet een ingebrekestelling sturen dat de oprit is verzakt.
Kan ook zijn dat je met een lek aan de putten zit en dan is de klinkerman zelfs niet aansprakelijk want dan moet je de plaatser van die putten in gebreke stellen.
Dus nodig die aannemer uit om samen het probleem te analyseren en op te lossen.
Ik zie dat u hier met hetzelfde verhaal komt dat u ook in andere soortgelijke discussies vertelde: geen 10 jarige garantie, want deze zou enkel in te roepen als de stabiliteit van het gebouw op spel staat. In de meeste aannemingsovereenkomsten staat er trouwens niets over waarborg, wat betekent dat de wettelijke bepalingen van toepassing blijven. Wat is de oplossing dan volgens u? Aannemer aanspreken kan en moet ook uiteraard, maar wat ga je doen als hij zijn fouten niet erkent en de tekortkomingen niet wil herstellen?
En op welke grondslag zou je de aannemer in gebreke stellen als deze volgens u niet verplicht is om een garantie te geven op zijn werk
Misschien kun je beter even de wetgeving op na lezen wat er valt onder de 10 jarige aansprakelijkheid ?
En laat dit duidelijk zijn dat deze in het leven is geroepen voor de stabiliteit en voor de integriteit van de woning. Ik zou het op prijs stellen dat u start met te lezen wat ik schrijf in plaats van wilde veronderstellingen te maken . Je insinuatie dat ik verhaaltjes vertel, vind ik ongepast.
Topic starter kan niet de 10 jarige aansprakelijkheid inroepen. Wel kan hij zich beroepen op de wettelijke garantie op uitvoering der werken. Voorwaarde voor deze staan vermeld op de offerte enof op de factuur , lees na. Indien niet vermeld dan zal hij zich moeten beroepen op de wettelijke garantie die is vastgelegd door de wetgever.
Sowieso zal hij eerst de betrokkenen moeten raadplegen: m.i. de aannemer van de verharding en eventueel na onderzoek de plaatser van de beton cq pvc putten.
Indien geen oplossing naar tevredenheid dan zal hij de aannemer officieel in gebreke moeten stellen en deze moeten dagvaarden voor de rechtbank.
Sowieso zal hij zich moeten laten bijstaan door een advocaat en eventueel een technisch raadsman (expert) want met de antwoorden die hij hier geeft , vrees ik een beetje voor zijn onkunde in deze materie.