Art. 577-9, § 2 BW stelt dat: "Iedere mede-eigenaar kan aan de rechter vragen een onregelmatige, bedrieglijke of onrechtmatige beslissing van de algemene vergadering te vernietigen of te wijzigen indien die hem een persoonlijk nadeel oplevert."Heb ongelijk gekregen van de vrederechter. klacht onontvankelijk bij gebrek aan belang.. Op de voorgedrukte notulen stond al geschreven " .... wordt unaniem aangesteld als voorzitter." er is geen stemming geweest en de notulen werden niet voorgelezen. de rechter baseert zich op de notulen en ik kan niet bewijzen dat er geen stemming is geweest. Als er eigenaars zijn die dat willen bevestigen kan ik misschien in beroep gaan. bedankt voor jullie reacties in het verleden.
Op basis van uw uitleg lijkt het me dat u in uw vordering niet heeft aangetoond of voldoende heeft kunnen aantonen dat u een persoonlijk nadeel geleden hebt. Omdat de rechter van oordeel is dat u geen persoonlijk nadeel bewezen hebt, heeft hij zich verder niet uitgesproken over de grond van de zaak (de aangehaalde schendingen van de wet).
Zoals gesteld loopt het mandaat van de syndicus tot de eerstvolgende algemene vergadering, waarop hij zijn verlenging zal moeten laten stemmen.