puber

akromah

#16 , 02 aug 2008 00:49

.............. en dat voor z'n kinderen.. da's wel veel gevraagd..
Snappen jullie dan niet wat ik bedoel als ik zeg dat de pubers misschien een reden hebben om niet meer te willen MOETEN gaan??
Of denken jullie dat die niet aanvoelen dat ze MOETEN en niet MOGEN (en dan misschien wel welkom zijn???????)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#17 , 02 aug 2008 09:52

Eender hoe de situatie is en wie Dropke persoonlijk kent of niet, zij heeft een vraag gesteld en ik heb erop geantwoord, met een verwijzing naar de wetteksten en nadien nog een 'simpele' uitleg daarover, wat haar (eventueel) boven het hoofd hangt.
Totdat de wetteksten veranderen en aangepast worden aan de reële, dagdagelijkse omstandigheden, is zij - en haar ex ook - gebonden aan die wetten. De risico's om een geldboeten en/of gevangenisstraf op te lopen zijn niet onbestaande.

Een verwittigd persoon is er twee waard. :roll:

akromah

#18 , 02 aug 2008 10:29

Rebel-with-a-cause ,

alle respect en begrip voor je antwoorden.
Jij hebt dan wel volgens de "wet" geantwoord,
ik volgens het hart van die pubers en mij.

beiden zijn juist.
elk op zijn manier.

Bijna volwassen mensen dwingen om tegen hun zin bij
hun verwekker of draagster te (MOETEN) verblijven stoort mij enorm.

Reclame

dropke
Topic Starter

#19 , 02 aug 2008 15:35

wel ik snap beiden... ik snap ook wat bemiddelaar bedoelt. ik weet ook wat er gebeurt dat als ik m'n kids niet naar hun vader laat gaan, wat er gebeurt als hij niet wil komen..
ik snap ook akromah, die zich afvraagt waarom al dat moeten altijd maar moet...
ik snap bemiddelaar waarin hij schrijft dat er vaak een onderliggende reden is waarom pubers niet meer willen gaan...

en wat jorre schrijft is ook waar...

ik weet dat als het zich hier echt gaat voordoen, dat als er hier enen zegt dat'm niet meer wil gaan, ik ga doen wat bemiddelaar schrijft. dat we moeten bemiddelen, zien wat er geregeld kan worden zodat vooral het kind zich terug goed voelt..

Machteld

#20 , 01 okt 2008 14:17

Na dit allemaal gelezen te hebben kwam bij mij de vraag: Wat als een minderjarig kind zelf een verklaring gaat afleggen met wat hij/zij zelf wil?

bvb bij politie of parket?
Wat gebeurt er dan?

Terug naar “Echtscheiding”