Badge voor bewaking...

WindowsXP
Topic Starter

Re: Badge voor bewaking...

#16 , 11 sep 2010 19:44

En zo moeilijk is het nu ook niet om te maken dat je nooit iets op je strafblad krijgt...
Heb er men bedenkingen bij... :? :? :?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#17 , 11 sep 2010 20:59

En zo moeilijk is het nu ook niet om te maken dat je nooit iets op je strafblad krijgt...
Heb er men bedenkingen bij... :? :? :?
Ik zie niet in wat er daar zo moeilijk in. Een deftige bewakingsagent moet eerst en vooral een expert zijn in zelfbeheersing en zelfcontrole. Als je dat beheerst, lijkt het me niet moeilijk om geen strafblad te hebben.

WindowsXP
Topic Starter

#18 , 12 sep 2010 00:20

Klopt wat je zegt MAAR MAAR MAAR.. ik heb zelfs een veroordeling op men strafblad gekregen omdat ik fout geparkeerd had en het voor de politierechtbank voorgekomen was???!!!!!

MET WAT BEN JE DAN BEZIG???? :? :? :?

En sommige rechters vinden dat een veroordeling een veroordeling is dus ja..!!!!!!

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 13 sep 2010 15:02

Blijkbaar veel info van café:
door enkele is het al uitgelegd - en neen het is niet het gezicht van het manneke dat de doorslag geeft.
Natuurlijk als de politie het gezicht 'kan ' zien wil dan ook zeggen DAT persoon al in de systemen staat.

Wel iemand die als methode geweld zal gebruiken zal hoop ik ook bij bewakingsdiensten NIET aan de bak mogen komen.
U hebt dus een foute kijk op bewakings- en veiligheidsdiensten en dan misschien maar goed dat die mensen er niet bij kunnen.

En o ja als je het hebt zien gebeuren wat hebt u dan gedaan?? politie gebeld...? slachtoffer beveiligd???

GB2702

#20 , 13 sep 2010 17:34

Klopt wat je zegt MAAR MAAR MAAR.. ik heb zelfs een veroordeling op men strafblad gekregen omdat ik fout geparkeerd had en het voor de politierechtbank voorgekomen was???!!!!!

MET WAT BEN JE DAN BEZIG???? :? :? :?

En sommige rechters vinden dat een veroordeling een veroordeling is dus ja..!!!!!!
Ik ben zelf bewakingsagent en ik heb in 2003 een veroordeling gekregen bij de politierechtbank voor overdreven snelheid. Dit had wel te maken met mijn vorige job, ik was ambulancier, maar een veroordeling is inderdaad een veroordeling.

Nu heb ik in 2009 mijn curus gevolgd om de job als bewakingagent te kunnen uitvoeren. En ik kan zeggen dat ik zeer snel mijn badge gekregen heb. En ja, ze wisten van deze veroordeling, dus het hangt ook allemaal af van wat er op het strafblad staat of je "slaagt" voor het veiligheidsonderzoek of niet. Niet elke vermelding weegt even zwaar door.

WindowsXP
Topic Starter

#21 , 13 sep 2010 18:57

Wel iemand die als methode geweld zal gebruiken zal hoop ik ook bij bewakingsdiensten NIET aan de bak mogen komen.
U hebt dus een foute kijk op bewakings- en veiligheidsdiensten en dan misschien maar goed dat die mensen er niet bij kunnen.

En o ja als je het hebt zien gebeuren wat hebt u dan gedaan?? politie gebeld...? slachtoffer beveiligd???
Begrijp me niet verkeerd.. ik zeg zeker niet dat je zomaar geweld moet gebruiken maar ALS er geweld breekt,en er worden mensen geslagen en serieus verwondt DAN hoop ik ook wel dat er bewakers zijn die de slachtoffers in nood ONMIDDELIJK kunnen helpen want eer de politie komt kan iemand echt al doodgeslagen worden.. .

En ik heb helemaal niets gedaan bij vechtpartijen die ik gezien heb en heb me er buiten gehouden want IK BEN GEEN BEWAKINGSAGENT en ik wordt ook niet betaald om dat te doen dus waarom zou ik????? :? :? :?

JPV

#22 , 14 sep 2010 07:50

Ik denk dat Franciscus net zoals ik bedoelt dat mensen helpen niet wil zeggen dat je de andere moet neerslaan. Je kan ook de slachtoffers in veiligheid brengen en/of de daders isoleren zonder slagen te gebruiken (en ja, ik weet dat het er niet altijd zachtjes aan toegaat). En dat is iets wat veel bewakingsagenten vergeten.

WindowsXP
Topic Starter

#23 , 14 sep 2010 18:42

Ik denk dat Franciscus net zoals ik bedoelt dat mensen helpen niet wil zeggen dat je de andere moet neerslaan. Je kan ook de slachtoffers in veiligheid brengen en/of de daders isoleren zonder slagen te gebruiken (en ja, ik weet dat het er niet altijd zachtjes aan toegaat). En dat is iets wat veel bewakingsagenten vergeten.
Dit is dus enorm mooi gesproken!!!!!

Als je over de nodige technieken en LEF beschikt dan kun je iemand dus ook tegenhouden en/of in controle houden(zonder hem al teveel pijn te doen) zodat die persoon geen slagen en verwondingen of vernielingen kan aanrichten TOT DE POLITIE KOMT!!!!!

Als je met zo'n paar geschikte bewakers staat kun je zo een vechtpartij ten einde brengen MAAR MAAR MAAR... als je,en ik zeg wel gelijk in de meeste gevallen.. ,daar staat met een groep bewakertjes en bewaaksters en je doet gewoon HELEMAAL NIETS dan de politie te bellen tijdens een redelijke vechtpartij dan breng je DE LEVEN VAN DIE PERSONEN DIE WORDEN GESLAGEN DUS ECHT IN LEVENSGEVAAR EN DAT VIND IK DUS ECHT NIET KUNNEN EN wat volgens mij dan eig zou moeten is dat er na ondervragingen en onderzoek DIE BEWAKERS EEN WAARSCHUWING MOETEN KRIJGEN DAT ZE NIETS GEDAAN HEBBEN TERWIJL IEMAND IN LEVENSGEVAAR IS en dat als ze het NOG EENS DOEN dat ze GEWOON VAN HUN WERK MOETEN ONTSLAGEN WORDEN en hun badge zou moeten afgepakt worden!!!!!!

Je wordt betaald om je werk te doen dus doe het dan ook EN ALS JE NIET GESCHIKT BENT voor een dergelijke job GA DAN EEN ANDER GEPASTE WERK ZOEKEN!!!!

Mensen niet kunnen helpen in levensgevaar KAN FATAAL AFLOPEN!!!!

JPV

#24 , 14 sep 2010 19:19

Ik vind vooral dat iets in hoofdletters typen niet echt bevorderlijk is om iets goed te leven.

Wie er vanuit gaat dat elke vechtpartij bij een discotheek of dergelijke levensgevaarlijk is, gaat vanuit het verkeerde standpunt aan het werk. Soms hoef je echt als veiligheidspersoneel idd niks te doen en enkel de politie bellen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#25 , 14 sep 2010 19:32

Wel als je als bewaker geweld gaat gebruiken dan zal je voor dat gebruikt geweld een verantwoording moeten afleggen.
Elke vorm van geweld gaat getoetst worden aan de criteria.
Ook als de politie dat doet geloof me vrij.
Een bewakingsagent die steeds 'GEWELD' moet gebruiken is geen goede 'bewakingsagent'.
Ik heb regelmatig te doen met bewakingsagenten die zeer goed hun job doen en in conflictsituaties de zaak door praten en praten en praten ontmijnen ... in afwachting van politie.
En ja soms moeten ze lichte dwang gebruiken.

Aan WindowXP : wel de diensten bij politie (SIE -POSA - AE- BBT- TPI - ME)de diensten die steeds geconfronteerd worden met extreem geweld wel daar wordt steeds als eerste aangeleerd hoe het te voorkomen. Hoe niet in te gaan op confrontaties en hoe indien volstrekt noodzakelijk met minimaal geweld de zaak kan geklaard worden.

Waarom is er nu een portierswetgeving en een wetgeving bewakingsdiensten?
Bewakingsdienst wil niet zeggen dat het een veiligheidsdienst is met een extra bevoegdheid.
Een het gebruik van gestructureerd geweld is in de meeste gevallen voorbehouden aan diegene die (ervoor) bevoegd zijn
Het gebruik van laat me stellen 'grof' geweld is meestal contraproductief.
Een onderzoek naar gebruik van geweld met de naweën ter zitting wens ik niemand toe.

WindowsXP
Topic Starter

#26 , 15 sep 2010 17:41

Jongens.. we gaan er niet uitgeraken want merk dat jullie vooral perfect "theoretisch" zijn aangelegd en zeker niet praktisch en jullie hebben duidelijk dus geen enkele ECHTE ervaring met situaties die op straat in het nachtleven voorkomen te maken gehad.. met mensen die onder invloed van drank,drugs,.. zijn.. .

Graag een slotje op dit topic!

Dank u,

JPV

#27 , 15 sep 2010 19:31

Dank u. Slechts 10 jaar ervaring in een jeugdhuis en een tweetal jaar lid van het FK-praesidium in Gent (overkoepelende organisatie van de studentenverenigingen), een drietal jaar in het overlegcomité tussen stad Gent en de studenten. het nachtleven zegt me idd niks.

Vandebos

#28 , 15 sep 2010 22:19

Op verzoek van de vraagsteller wordt de thread afgesloten. Iedereen terug in de zaal aub, rondje op kosten van de zaak! (spakes voor de flikken en de security)

Terug naar “Andere”