Inbreuk op mijn privacy door persoon

fusion
Topic Starter

Inbreuk op mijn privacy door persoon

#1 , 09 sep 2010 15:34

In september 2009 heeft een collega van mij toenadering gezocht. Ik kende haar al langer, maar we kregen steeds meer gesprekken met elkaar, zowel mondeling als per email.
Dit heeft zich langzaam maar zeker opgebouwd tot een steeds closer wordend contact waarbij zij aangaf meer te willen, zelfs een relatie.
Ik heb dat lange tijd afgehouden maar omdat er ook bij mij veel gevoelens ontstonden, heb ik in mei 2010 gehoor gegeven aan haar... Toen ineens haakte ze af met de reden dat ze er nog niet aan toe was... maar in juli 2010 (voor de zomervakantie) gaf ze aan alles te willen en dat we alleen de zomervakantie nog moesten doorstaan (zij ging een periode rust nemen in een rustoord en zou daarna bij me terugkomen).
We hebben een hele close en intensieve tijd gehad, die zich voornamelijk op het werk afspeelde, of bij mij thuis. Ik heb meerdere keren gevraagd meer van haar privacy prijs te geven, maar ze was daarin duidelijk dat ze een heel verleden had en dat er veel was gebeurd. Ze had me alles verteld over misbruik, mishandeling, stalking, foute personen, foute ouders, etc. etc. Ze was een persoon die erg terughoudend was. Ze was ook altijd alleen en durfde niet zomaar iemand toe te laten, zeker niet op prive-gebied. Al met al was haar verhaal niet altijd geheel geloofwaardig, maar ze speelde echt een slachtoffer... en ik voelde me erg begaan met haar.
Dit was even het verhaal in een hele kleine notedop.

Achteraf blijkt dat deze persoon al een relatie heeft van 10 jaar en ook al 10 jaar samenwoont. Ze is meerdere keren bij mij thuis geweest, we zijn meerdere keren intiem geweest, ze heeft kennis gemaakt met mijn kinderen, etc... Maar erger nog, ze heeft altijd verteld dat ze alleen was en zich als een heel ander persoon gedragen (ook in karakter, interesses, eigenschappen, etc.) dan dat ze in werkelijkheid is.
Ze heeft zich echt voorgedaan als iemand die heel haar leven al het slachtoffer was van anderen, ook van haar ouders... Ze bracht het geloofwaardig, ook al heb ik vaak mijn twijfels uitgesproken. Dan werd ze heel kwaad en duwde mij van zich af, om heel snel weer bij me terug te komen (meestal binnen een dag).

Nu is ze opgenomen en krijgt ze professionele hulp omdat alles uit is gekomen... richting mij, richting haar relatie, richting haar familie.
Nu geeft ze aan dat ik geen uitleg krijg, dat ik maar verder moet gaan met mijn leven (die ik voor haar heb omgegooid) en dat ik misschien ooit in de toekomst nog wel eens antwoorden van haar krijg. Ze neemt totaal geen verantwoording voor haar daden en is totaal begriploos over hetgeen wat ze heeft gedaan.

Dit lijkt mij pure misleiding... en een inbreuk op iemand zijn privacy op de meest verregaande manier! Ze is mijn leven binnengedrongen als een heel ander persoon en heeft op de meest verregaande manier contact met me gehad, kennis gemaakt met mijn kinderen en ze weet veel van mij en mijn verleden!! Ze heeft heel veel beloftes en toezeggingen gedaan... En ja, ik heb alle mails en smsjes nog bewaard.. van een heel jaar lang.. en die liegen er niet om...
Kortom: zij heeft altijd de echte persoon in mij gekregen, en zij was dus volledig fake!!

Hoe strafbaar is zoiets?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Veebee

#2 , 09 sep 2010 15:53

Ik denk eerder richting "ziekte" en niet richting strafbaarheid.
Die vrouw ligt blijkbaar psychisch met zichzelf in de knoop.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 sep 2010 19:30

Niet strafbaar

U bent natuurlijk gekwetst en teleurgesteld maar dame heeft geen enkel strafbaar feit gepleegd.
Is een veel voorkomend fenomeen .... waangedachten en verhalen ...

Ik raad u aan toch eens met een psycholoog te gaan praten gewoon om uw eigenwaarde terug op niveau te zetten en te leren hoe om te gaan met zulke mensen.

Dame is ziek ( geestesstoornis ) en dien door psychiater en therapeuten geholpen te worden.
U kan dat NIET maar men kan u wel helpen om de zaak te begrijpen en om op een goede wijze om te gaan vam te gevolgen.

Als dame gebruik zou maken van haar kennis ten opzichte van u en deze zou gebruiken tgo 3den dan veranderd de situatie volkomen.
Dan kan u wel aangifte doen van die feiten ... raad ik zelf aan.
U mag echter niet verwachten dat ze dan zal veroordeeld worden maar het zou kunnen zijn dat er dan wel 'maatregelen' kunnen/zullen genomen worden. ( wet geestelijke gezondheidszorg)

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”