De afhoudingen van uw loon hangen ook af van aantal personen ten laste.Beste allemaal,
Ik zit met volgend vraagstuk:
Elk jaar moet ik een (klein) bedrag belastingen bijbetalen. Ik doe echter aan pensioensparen en zou dus normaal moeten terugtrekken.
Ik dacht dus altijd dat mijn werkgever te weinig afhield van mijn brutoloon (mijn bruto-netto-verhouding is nl. ook erg vreemd), maar dit blijkt na dit aangekaart te hebben niet zo te zijn. Als ik alle parameters ingeef in de vacature-brutto-nettocalculator, klopt dit ook met mijn loonbrief.
Waaraan kan dit liggen?
Hierbij mijn loongegevens:
Bruto: 2016
Sociaal abonnement:87
Forfait. terugbetaalde kosten eigen aan werkgever: 115
netto: 1564
Ik denk dat mensen met zo'n nettoloon normaal meer dan 2500 bruto verdienen, dus begrijp het echt niet goed.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Dat bedrag staat apart vermeld op je aanslagbiljet.Ik heb niemand ten laste. Feitelijk samenwonend.
Kunnen die opcentiemen oplopen tot een bedrag van +- 300 euro? Daar zou het ongeveer over gaan, denk ik.
Bij een brutoloon van 2016 kom ik uit op een belastbaar loon van 1850,13 euro. Er moet dus, naast het sociaal abonnement en de KEW, nog een ander looncomponent zijn?Geen kinderen, niet gehuwd, niet wettelijk samenwonend.
Belastbaar: 1785.59
Voorheffing:417,82
tnx ik kom niet aan dezelfde uitkomst, gedeeltelijk omdat mijn berekeningsprogramma (acerta trefzeker) het sociaal abonnement wél meerekend als belastbaar voordeel. Dat zorgt er wel voor dat je niet belast bent op die 87 euro x 12 maanden. De belastingen rekenen dit echter wel aan (toch het stuk boven de 350 euro), dit verklaart voor een deel de hogere belastingen.Hierbij voor de duidelijkheid de volledige loonbrief (van 1 bepaalde maand):
2400bruto - 13%rsz* = 2088 netto belastbaar inkomen
Oja, ik verdien zo'n 1900 euro netto (na verschillende onkosten) met zo'n 2400 euro bruto, alles is mogelijk.
ik heb er duidelijk bij gezet: "na verschillende onkosten". Op mijn kosten eigen aan de werkgever moet geen bedrijfsvoorheffing betaald worden bvb.2400bruto - 13%rsz* = 2088 netto belastbaar inkomen
Oja, ik verdien zo'n 1900 euro netto (na verschillende onkosten) met zo'n 2400 euro bruto, alles is mogelijk.
2088- 208,8(10%) =1879,2
dat betekend dat jij nog geen 10% bedrijfsvoorheffing laat afhouden en dat is minder dan het wettelijk minimum en dus strafbaar
* + een beetje
onkostenvergoeding maakt geen deel uit van het netto loonOp mijn kosten eigen aan de werkgever moet geen bedrijfsvoorheffing betaald worden
En nergens staat er geschreven dat de 10% een wettelijk minimum is.
tiens, het staat toch bij mijn nettoloon... sinds wanneer zou dit geen deel zijn van het netto loon?onkostenvergoeding maakt geen deel uit van het netto loonOp mijn kosten eigen aan de werkgever moet geen bedrijfsvoorheffing betaald worden
En nergens staat er geschreven dat de 10% een wettelijk minimum is.
ik heb ook nergens beweerd dat ik slechts 10,77% bedrijfsvoorheffing betaal...op een jaarinkomen van 10.640,01 EUR tot 12.775,00 EUR 10,77% bedrijfsvoorheffing zal jij allicht bovenzitten
een onkostenvergoeding maakt geen deel uit van uw nettoloon noch van uw brutoloon , en samen uitbetaald is niet gelijk als er bijstaan op uw belastingsbrioef is dit wel het geval moet er net zo goed rsz en bedrijfsvoorheffing op betaald wordentiens, het staat toch bij mijn nettoloon... sinds wanneer zou dit geen deel zijn van het netto loon?Op mijn kosten eigen aan de werkgever moet geen bedrijfsvoorheffing betaald worden
En nergens staat er geschreven dat de 10% een wettelijk minimum is.[/quote
onkostenvergoeding maakt geen deel uit van het netto loon. Dat het niet noodzakelijk deel uitmaakt van het sociaalrechterlijk loonbegrip, is iets anders
ik heb ook nergens beweerd dat ik slechts 10,77% bedrijfsvoorheffing betaal...op een jaarinkomen van 10.640,01 EUR tot 12.775,00 EUR 10,77% bedrijfsvoorheffing zal jij allicht bovenzitten