voorlopig bewindvoering

Elfje
Topic Starter

voorlopig bewindvoering

#1 , 04 sep 2010 19:31

Mijn vrouw haar vader is hertrouwd geweest met een jongere vrouw jaren gelden.

De vrouw is echter zeer inhalig.

De vrouw heeft een eigen winkel , maar haar winkel word gerenoveerd met vaders geld , tevens worden de belastingen die ze moet betalen , betaald met de gelden van het pensioen van vader.
De vrouw verrijkt zich op mijn vrouw vaders rug

Mijn vrouws vader is dus al ouder , ik denk niet dat hij dementeerd , maar hij is toch niet zo goed meer bij verstand , hoort niet goed meer en we hebben al ondervonden dat hij alles maar ondertekent wat voor zijn neus komt te liggen zonder het te lezen .
Daar de vrouw dus zeer inhalig is en merken dat ze van de gelden van mijn vader al haar onkosten betaald zijn wij hier nimmer gerust in en vrezen wij dat ze slechte bedoelingen heeft.
We hebben echter al bewijsjes gevonden die daarop kunnen wijzen.
Vrouw laat ons ook nooit alleen met vader .
Wij zijn dus van niets meer op de hoogte bvb financieele toestand van vader , of er acten zijn en dergelijke.

De twee zijn wel getrouwd met scheiding van goederen dacht ik , maar echt zeker zijn we er niet van.

Hoe kan mijn vrouw haar vader beschermen tegen haar inhalige stiefmoeder ?

Kan dit met een voorlopig bewindvoering ?

Ik vrees er wel voor dat vader en dus ook stiefmoeder hiermee niet akkoord zullen gaan .
Stiefmoeder zeker niet , en vader is denk ik niet verstandelijk genoeg meer om in te zien dat zijn vrouw al zijn gelden beheert en haarzelf aan het verrijken is .
tevens is er het probleem dat vader bij stiefmoeder inwoont.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
louise2

#2 , 04 sep 2010 20:42

Een verzoek tot aanstelling van een voorlopig bewindvoerder moet schriftelijk gericht worden aan de bevoegde vrederechter van de woonplaats van de te beschermen persoon.

Hiervoor moet een strikte procedure gevolgd worden en er moet o.a. een dokters-attest bijgevoegd worden, met een uitvoerige geneeskundige verklaring over de gezondheidstoestand van betrokkene.
Hieruit dient te blijken dat deze niet meer in staat is zijn vermogen te beheren.

In principe kan iedereen een voorlopige bewindvoering aanvragen voor een "te beschermen persoon" ; maar zelfs al kan, aan de hand van een medisch attest, bewezen worden dat je (schoon)vader niet meer in staat is om zijn financiële zaken te beheren, dan blijft het uiteindelijk de vrederechter die beslist wie voorlopig bewindvoerder mag worden.

De kans is zeer klein dat één van de kinderen aangesteld wordt als voorlopig bewindvoerder, zolang er een wettige echtgenote is.

Reclame

Terug naar “Andere”