zo, ik zal hier dan maar even een vervolg aan brijen want in mijn ogen gaat het niet al te goed.
IK heb met een vrederechter gesproken, ik heb met een advocaat gesproken en ik heb zelfs met similes gesproken hierover en ben tot de conclusie gekomen dat we vast zitten omdat niemand mij beterschap kan garanderen.
Onder tussen is mijn moeder ook nog eens opgenomen geweest en terug opgehelderd kwa psychoses.
- de beheerder weigert haar te vertellen hoeveel geld er op de vaste renteboek staat. Dat vind ik dus niet kunnen. Ze behandelen ons als een hoop triestige figuren die niet weten van welk hout pijlen maken. De beheerder vond het niet nodig dat mijn moeder wist hoeveel geld ze had.
- Ik heb 100.000 keer gezegd dat we voor wat kosten geld nodig hebben om bepaalde dingen thuis opknappen en wat doen ze ? Geld van de zichtrekening halen om mijn moeder's verblijf in de instellign te betalen zodat ze bijna niets over had om thuis te komen. En ook al staat in de wet dat regelmatig vast geld moet gemaakt worden door van het spaarboekje op een effectenrekening te zettten, dan moeten ze niet afkomen met "er is geen geld voor al die spullen die jullie vragen" als we de halve keuken willen vernieuwen.
Hadden ze dat gewoon van het spaargeld afgehaald (wat er dus wel degelijk genoeg is want mijn moeder krijgt verhuurinkomsten die dan dadelijk geblokkeerd worden) dan konden we nu een nieuw fornuis en wasmachine kopen en de elektricien carte blanche geven om verder te werken aan de vernieuwingswerken.
Men toont totaal geen enkel medeleven met de thuissituatie en men vindt ook altijd dat het excuus van de geringe bevoegdheid genoeg is zich hieraan te kunnen onttrekken.
En de vrederechter vindt dat "de beheerder zijn werk goed doet en niet zou zien waarom er verandering in moet komen, de medewerkers van similes snappen het wel maar het is waarschijnlijk net niet schrijnend genoeg voor het gerecht om aan de situatie iets te veranderen en een vervanger te vinden voor het beheer of mij aarvoor te laten instaan. En ik moet al zeker niet op die positie hopen want ik ben 1. slechtziende en 2. ik ben te betrokken persoon. (ik zou misschien beter verhuizen, dan kunnen ze mijn moeder helemaal aan haar lot overlaten)
3. Probeer zelf maar eens serieus over te komen voor het gerecht als je gezamelijk mindervalide bent, dan stuikt de perceptie gewoon naar de negatieve en betuttelende sfeer.
Ik vind het leuk dat jullie mij op weg geholpen hebben met het presenteren van het formulier om een aanvraag in te dienen voor vervanging, maar als ik rondvraag weet ik genoeg. Een vrederechter of rechter gaat zelden gedeeltelijke bewindvoering vorderen, en we willen niet van de wal in de sloopt. Mijn moeder verdient dat neit dat ze AL haar geld (ook de zichtrekening) gaan vastzetten dus laat ik het maar zo gelijk het is.
Bovendien zijn we naar een advocaat geweest om ons te laten helpen om ten misnte enkele maanden wat extra spaargeld te krijgen om wat dingen op te knappen thuis, en het enige wat er gebeurde is dat ik nog meer geld kwijt raakte , en dat als puntje bij paaltje kwam mij ten gronde niet heeft verder geholpen omda ik er alleen voor stond en mijn moeder plots ziek was geworden.
Deze wet is totaal maar dan ook totaal onpersoonlijk en associaal! Dient aleen voor comateuse oudjes wiens geld moet gepot worden dacht ik.
Als de mensen die ze moeten handhaven dan ook nog eens als een stel apathische vlegels die wet volgen zonder ook maar een grijntje begrip te tonen voor onze situatie gaat het gewoon helemaal nergens naar toe.
Men wil mij niet helpen want het gaat over mijn moeder en mijn moeder durft niet echt harde taal spreken en ik ook niet want dat zou men wel eens kunnen misbruiken als zijnde minachting ofzo.
Een rechter kan mij niet tewoord staan want dat mag niet
een vrederechter kan mij niet helpen want die is niet bevoegd
men vertelt niet waar half het geld van mijn moeder naartoe is omdat men haar voor idioot aanziet.
mooi is dat, heel mooi. Maar net niet schrijnend genoeg waarschijnlijk.
Weet je , ik kan nog niet eens deftig contact leggen met mensen die aan mijn moeder's huis iets willen opknappen.
Je moet voor aller hande kosten een bestek laten maken (zelfs voor een stomme wasmachine te kopen want ze betuttelen je waar je bij staat en het moet altijd van het goedkoopste voor het gerecht.
Zo krijg ik echt wel veel tegenwind van mensen die me vertellen dat ze thuis eigenlijk niet durven beginnen aan een klus omdat ze niet zeker zijn dat ze hun geld gaan krijgen of datr we verplicht zijn hen te vragen of we niet per maand mogen betalen.
De beheerder zit toch altijd te vitten op een euro meer of minder maar zet wel altijd alles dadelijk vast op de renteboek. Ik noem dat geen dynamisch beleid, maar ze doen er gewoon alles eraan om geen geld beschikbaar te hebben als dat nodig is.
Ik moet maar alles wat het gerecht niet met het geld van mijn moeder wil betalen omdat het huishoudelijke apparaten zijn maar met mijn uitkering betalen voor mijn moeder. Niet dat ik dat niet wil, maar men houdt geen rekening met dat ik zelf ook al meebetaal in de aankoop van het eten, internet, telefonie, afbetaling van de tv (waar wij beiden naar kijken).
Men laat mij gewoon opdraaien voor de lacunes van de wet.
1 van de vele anekdotes die ik kan vertellen is dat ik een factuur die op de naam van mijn moeder staat voor de helft moest betalen en dat was 6 euro. Ze doen liever vervelend over zo'n facturen dan mij te vragen of ik wel toe kom en voor mijn moeder gewoon wat geld opzij zet om bepaalde kosten te btalen.
begrijpen wie begrijpek kan.
En ik herrinner mij dat iemand hier vertelde hoe iemand die een laag inkomen heeft overkomt voor het gerecht want dit is wel treffend, ze duwen ons als het ware binnen de demografie van de mensen die onder de armoedegrens moeten leven, zo kan ik het natuurlijk ook
Beheer is allemaal fijn maar als je voor het geld dat van jou is moet bedelen bij iemand die niet op de zelfde golflengte zit en die je geen gevoel van vertrouwen geeft..... vul zelf maar in