Daar ben ik het niet mee eens ; art. 577-xxx B.W....dat u als voorzitter van RME geen enkele maar dan ook geen enkele uitvoerende en/of bewarende bevoegdheid heeft ?...
We hebben de hele namiddag met verschillende verhuurders de syndicus tevergeefs trachten op te sporen. Wat is verhuurder zijn toch plezant!In dat geval zal de huurder de vme aansprakelijk dienen te stellen aangezien het schade betreft aan de gemeenschappelijke delen die hem het genot van het pand dat hij huurt ontneemt.
Gelieve duidelijker te specifieren.Daar ben ik het niet mee eens ; art. 577-xxx B.W....dat u als voorzitter van RME geen enkele maar dan ook geen enkele uitvoerende en/of bewarende bevoegdheid heeft ?...
"Daden tot behoud van het goed en daden van voorlopig beheer kan hij ( = mede-eigenaar ) wettelijk stCellen."
§ 4. Ongeacht de bevoegdheid die hem door het reglement van medeëigendom wordt toegekend, heeft de syndicus tot opdracht :
4° alle bewarende maatregelen te treffen en alle daden van voorlopig beheer te stellen;
Daar heeft deze (Nederlandse) syndicus nog nooit van gehoord. Hij heeft geen BIV nummer.Eveneens biv verwittigen...
Inderdaad, duidelijker gespecifieerd. Ik had het over art. 577-2 §5, niet over art. 577-8 §4Gelieve duidelijker te specifieren.Daar ben ik het niet mee eens ; art. 577-xxx B.W....dat u als voorzitter van RME geen enkele maar dan ook geen enkele uitvoerende en/of bewarende bevoegdheid heeft ?...
"Daden tot behoud van het goed en daden van voorlopig beheer kan hij ( = mede-eigenaar ) wettelijk stCellen."
Art 577-8 $4§ 4. Ongeacht de bevoegdheid die hem door het reglement van medeëigendom wordt toegekend, heeft de syndicus tot opdracht :
4° alle bewarende maatregelen te treffen en alle daden van voorlopig beheer te stellen;
Statuten en een aangestelde syndicus wiens exclusieve taak het beheer van het gebouw is maken in dit geval art 577-2 $2-$11 niet van toepassing.Art. 577-2. <Ingevoegd bij W 08-07-1924, art. 1> (Voormalig artikel 577bis) § 1. Bij ontstentenis van overeenkomsten en van bijzondere bepalingen, wordt de eigendom van een zaak die onverdeeld aan verscheidene personen toebehoort, geregeld als volgt :