ben nu niet direct een expert, maar in een contract staat een loon vermeld en een startdatum
Als er tussen het afsluiten van het contract en je eerste dag een indexsprong is, dan heb je volgens mij pech
maar gezien je omschrijving heb je nu nog werk en neem ik aan dat je zelf ontslag hebt genomen
dan moet je bij de loonsonderhandelingen normaal ook een hoger loon bedongen hebben dan je nu hebt
dus op die manier zou je dan zelf al voor je 'sprong' gezorgd moeten hebben.
gezien Securex op hun website het advies geeft om in de arbeidsovereenkomst uitdrukkelijk een clausule op te nemen dat de lonen reeds de indexatie bevatten voor contracten die op 1/1/2009 ingaan, vermoed ik dat de indexatie toch ingegaan is. Ik vond hierechter geen rechtspraak over terug. Pas op wel: niet elke indexsprong heeft een uitwerking in elke sector.
(stuk uit securex:
http://www.securex.eu/lex-go.nsf/vwNews ... enDocument" onclick="window.open(this.href);return false; )
"Nieuwe indiensttredingen
Als u een nieuwe werknemer in dienst neemt vanaf 1 januari, heeft deze dan ook recht op de indexatie van zijn loon?
Wanneer de werknemer betaald wordt aan het minimumbarema en het minimumbarema wordt verhoogd, heeft hij uiteraard recht op dit hogere barema. Wordt de werknemer boven barema betaald, dan kan u best in het contract opnemen dat er in het afgesproken loon reeds rekening werd gehouden met de index van de maand januari."