oudervervreemding: gevolgen voor de kinderen

lucgescheiden

Re: oudervervreemding: gevolgen voor de kinderen

#31 , 27 aug 2010 16:30

@Ovan,
Onze ervaringen lijken perfect aan te sluiten op de ervaringen van duizenden andere ouders.
Zolang de wetgevers niet reageren, vrees ik echter dat we dit menselijk leed moeten dragen als deel van ons ouderschap.
M.a.w. het blijkt noodzakelijk van dergelijk onrecht aan te klagen en onze gemeenschap hierop te duiden, zoniet blijft het bij het oude.
Handige documenten voor Personenrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ovan

#32 , 27 aug 2010 18:23

tja, maar enkele individuele inspanningen zullen niet baten. Geloof me, het aanklagen van dit onrecht, wordt dikwijls nog aanzien als "onhebbelijke houding" of " pathetisch" als het de emotionele toer op gaat...blijkbaar vindt men het niet erg dat kinderen en gezinnen slachtoffer zijn van die ignorantie. En schuift men in eerste instantie de schuld aan de ouder die hard roept dat het fout aan't lopen is en gefrustreerd wordt omdat men niets doet. Pas als het ernstig escaleert en het kalf verdronken is dat men inziet wat er fout liep. Er zullen weer ernstige slachtoffers moeten vallen alvorens men ingrijpt.
Als ik de klok kon terugdraaien? Geen seconde twijfel. Men houdt mij niet meer voor dat een vonnis niet naleven "strafbaar" is. Ik teken onmiddelijk, betaal met alle plezier en een glimlach erbovenop de prijs die de moeder betaald heeft om 1,5 jaar mijn dochter weg te houden. Maar dan had ik tenminste NIET het leed gehad, GEEN tijd verloren en vooral....de kans niet gegeven om de psychologische mishandeling bij mijn dochter verder te laten gebeuren. Er wordt misbruik gemaakt van ouders met goede intenties. Mensen met slechte intenties spelen het spel mee van of met een verziekt systeem dat er eigelijk moet op toezien dat die dingen juist niet gebeuren. Ik ben echt benieuwd hoe de huidige gang van zaken gaat aflopen en welke repercuties die gaat hebben op onze samenleving (van samengestelde gezinnen)
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

lucgescheiden

#33 , 27 aug 2010 19:02

tja, maar enkele individuele inspanningen zullen niet baten.
Ik heb al menig ouder zijn/haar gal hier zien uitspuwen over de gang van zaken.
Maar zoals je zegt; dit vormen enkel druppels op een hete plaat.

Dit forum bereikt slechts een beperkt aantal mensen, en om genoeg ouders op de been te brengen voor een gemeenschappelijke inspanning, dien je dus initiatief te nemen. Indien u een concreet voorstel hebt, kan u alvast rekenen op enige steun van menig poster hier.

Weinigen vinden de juiste weg om, zelfs met een gemeenschappelijke inspanning, justitie tot inzicht te brengen.

Misschien moeten we een voorbeeld nemen aan de drukkingsgroepen die justitie al jaren wèl kunnen beïnvloeden.
Lees: diegene die wetsvoorstellen en wetswijzigingen er wel door krijgen, politiekers dus(!)
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

ovan

#34 , 30 aug 2010 00:33

Ideeën en concrete voorstellen genoeg.
Er zijn bij justitie genoeg bekwame en verstandige mensen, maar het gaat veel verder dan justitie....
Krachten bundelen en een conreet plan van aanpak... maar vooral met mensen die ervaring hebben.
uw voorstel is al in de goede richting
PM me maar.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Terug naar “Echtscheiding”