Hey,
Vanavond werd mijn moeder aangereden toen ze uit de parking van een hospital uitreed.
Zij stond stil en een andere dame kwam achteruit gereden van haar parkeerplats en reed tegen haar.
Ik kwam wat later aan.
Ze kwamen niet overeen dus we belden de politie.
Ik vond dat de politie zich totaal NIET onpartijdig gedroeg.
De andere dame begon direct met : ik zag dat het vreemdelingen waren en ik dacht ik ga de politie bellen. (enfin ik hoopte dat dit niets zal uitmaken) En ik had de polite gebeld
De dame bleef 20 minuten met de politieagent in de wagen.
Hij maakte de documenten op en roepte mijn moeder.
De andere dame bleef in de wagen zitten.
Mijn moeder heeft niet haar kant van het verhaal mogen vertellen.
De enigste wat de agent vroeg was als mijn moeder akkord was met de tekening dat hij had opgemaakt.
Ik keek ernaar en vroeg hoe zie ik op die tekening dat mijn moeder stil stond.
De antwoord was het: is een tekening je kan daar geen beweging mee uitdrukken.
Hij vroeg om te een handtekening te zetten. Ik las de papier en het bleek dat hij nergens iets had aangeduid in de vakskes aan mijn moeders zijde.
Alle verklaringen waren langs de andere kant.
Ik vroeg waar zie ik dat mijn moeder stil stond.
Dat mocht bij de opmerkingen komen.
Ik mocht het van de agent niet invullen.
Aangezien mijn moeder niet zo goed ned spreekt en schrijft. Ik heb dan gevraagd dat hij het invult.
Ik vind dat de agent totaal niet onpartijdig was.
Ik ben niet zeker dat de documenten goed zijn ingevoeld.
Mijn vraag is:
Wat zijn de fouten dat de agenten gemaakt hebben?
Welke invloed heeft een slecht opgestelde pv?
Wat kunnen we doen om die alsnog deftig te laten opstellen?
Wat kan ik doen om de 2 agenten te laten straffen?
Kan ik een klacht indienen?
Had mijn moeder recht op een beedigde vertaler aangezien dat ik niet uit haar naam mocht sprekken?
Ik wil zeker niet het woord racisme in mijn mond nemen. Ik vind dat die wordt misbruikt. Ik vond gewoon dat ze niet onpartijdig waren. En ik dacht dat dit juist de bedoeling was bij een pv door de politie. Een derde onpartijdige da feiten laten vaststellen om ze later in een proces te gebruiken. Het feit dat mijn moeder niet goed ned spreekt heeft zeker in haar nadeel gespeeld. En ik vond het ook vreemd dat ze geen verklaring heeft opgegeven. Ook dat andere dame gewoon is blijven zitten en haar comentaar op alles gewoon bleef geven.
Bedankt voor jullie reacties hierop