En bent u zich dan ook zelf gaan aanbieden op de griffie binnen die 5 werkdagen (met uw rijbewijs, identiteitskaart en dat ingevuld formulier)?Maar ik heb reeds een brief gekregen waar ik moest aanduiden in welk centrum ik mn rijexamen opnieuw wil afleggen. Op die brief stond er ook nergens vermeld over die 5 werkdagen of dergelijke... Ook van het rijcentrum heb ik nog steeds niks gehoord.
Indien in uw vonnis sprake is van Artikel 67 van het KB van 23/03/1998, dan had u dat kunnen weten.Ik heb na mijn proces (ik was zelf niet aanwezig), een brief gekregen met daarin de vraag om mn rijcentrum aan te duiden waar ik mn rijexamen wil afleggen. Dat heb ik opgestuurd.
Daarna heb ik een brief gekregen met daarin het besluit van mn vonnis + overschrijving boete. Maar bij mijn weten staat daar nergens in dat ik die binnen de 5 werkdagen moest inleveren, anders had ik dit zeker gelezen..
En waar kan ik die ergens contacteren?Normaal eens navraag doen bij kwartierinspecteur - Openbaar ministerie - uitvoering rijverboden zal u mededelen wannneer uw rijbewijs moet binnengeleverd worden en dan start de ganse procedure.
Gezien dat wat kan verschillen per arrondissement best eens navragen.
Enkel door rood rijden kost u 150 €. Geen intrekking rijbewijs. Tenzij er natuurlijk nog een aantal andere zaken meespelen, zoals overdreven snelheid, recidivisme, enz...Al deze straffen "enkel" omdat u door een rood licht bent gereden ?![]()
Of was de snelheid even hoog als deze van een gemiddelde F16
Think again. Rood is dikwijls rijverbod (lees: meestal, behoudens bepaalde vaststaande rechtspraak).Enkel door rood rijden kost u 150 €. Geen intrekking rijbewijs. Tenzij er natuurlijk nog een aantal andere zaken meespelen, zoals overdreven snelheid, recidivisme, enz...Al deze straffen "enkel" omdat u door een rood licht bent gereden ?![]()
Of was de snelheid even hoog als deze van een gemiddelde F16