Welk contract is dit nu??

toeternietoe
Topic Starter

Welk contract is dit nu??

#1 , 04 nov 2006 13:24

Ik heb een huurcontract waarin instaat voor de duur van 3 jaar, dus binnen die drie jaar kan ik niet opzeggen? Maar indien ik niet opzeg wordt het een contract van 9 jaar.
Ik dacht dat een contract van 3 jaar enkel terug met een termijn van 3 jaar kon verlengd worden.
En wat bedoeld met met dit: indien de huurovereenkomst lastens de huurder wordt verbroken , zal de huurder alle kosten uitgaven eng erechtskosten voortspruitende uit deze verbreking moeten dragen en tevens buiten de reeds vervallen en niet betaalde huur,een vergoeding voor wederverhuring betalen gelijk aan zes maanden huur en verhoogd met zijn deel in de gemene lasten over dezelfde periode, ongeacht hij al dan niet is vertrokken.

Dus stel, wij zeggen binnen de 3 jaar op met akkoord van de huisbaas, betalen wij een vergoeding van zes maanden huur? Maar moeten dan wel al uit het huis vermoed ik? Maar wat dan met die: al dan niet is vertrokken??? En wat zijn die gemene lasten dan?? Ik kan toch gewoon de elektriciteit enz... afsluiten vermits het een huurwoning betreft ??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 nov 2006 13:36

Ik vermoed dat jullie in het gehuurde goed wonen zodat de Woninghuurwet van toepassing is.

Lees eens de volgende brochure:
http://www.just.fgov.be/cgi_justice/pub ... f.pl?id=21

Een huurcontract van drie jaar wordt niet voor nog een drie jaar verlengd. Als je blijft wonen is dit automatisch een contract van negen jaar.

De clausule die je verder aanhaalt is van toepassing bij ontbinding wegens wanprestatie. Dit handelt niet over opzeg.

scorpioen

toeternietoe
Topic Starter

#3 , 04 nov 2006 13:53

Hoi
Bedankt voor het antwoord.
Ik lees daar net dat een huurovereenkomst in drie exemplaren moet zijn opgesteld want dat het anders een mondelinge overeenkomst is.
Stel je hebt 1 origineel de andere zijn kopieeen, wat dan??
Wordt dit dan ook aanzien als mondeling??? En kan je er danvanuit gaan dat de opzeg ook verminderd??

Reclame

Terug naar “Huren”