Bijtje hieromtrent dien je je eigen vraagstelling ook eens om te draaien;Ik ben het hiermee niet eens. Vermoedelijk ben ik in verwachting. Mijn vriend heeft echter een kind waarvoor hij momenteel alimentatie betaalt. Stel dat dit jaarlijks zou herzien worden, dan zou mijn vriend nooit meer geld willen verdienen dan wat hij momenteel verdient om te vermijden dat hij meer alimentatie zou moeten betalen. Met welk geld wordt ons gezamelijk kindje dan groot ? Het is in alle situaties anders maar wij willen al onze kids hetzelfde bieden ... niet de ene meer dan de andere omdat die toevallig een andere moeder heeft
Stel dat jij in een toestand zou komen waarbij je nieuwe vriend financiëel zou moeten opleggen, zou dit dan zijn alimentatie voor zijn kind moegen beïnvloeden?
(is louter fictieve veronderstelling hoor, wens ik zeker niemand toe)
Met andere woorden de bijdragen van je vriend zijn ex zouden worden verhoogd op basis van jouw toestand...
Elkéén dient nu éénmaal rekening te houden zijn/haar kinderen wanneer hij/zij nieuwe relaties aanknopen.
Dat is de keuze die je maakte wanneer je besloot kinderen te willen nemen. Een verantwoordelijkheid.