na een lange afwezigheid hier, ben ik verwonderd dat het thema nog steeds actueel is!
Ik stel vast dat bepaalde "posters" onderschatten wat de kosten zijn van de niet opvoedende ouder wanneer de kinderen bij hem/haar verblijven.
Het is nu vakantie (enfin, bijna gedaan) en ik stel vast dat er nog een groot stuk maand over is terwijl mijn loon al op is...

Mijn kinderen zijn hier 14 dagen geweest!
Vooreerst ben ik nog maar eens kledij gaan kopen voor hen want....idd ex geeft niks mee! Ze werden afgeleverd met teenslippers, dus nog ff naar de schoenwinkel geweest ook!
De alimentatie voor de kinderen heb ik weer braaf betaald aan de mama (alhoewel de kinderen hier zijn/waren) en het kindergeld zal ze ook wel gekregen hebben.
Als kers op de taart kreeg ik deze maand ook de afrekening van gas en electriciteit...geen vermindering voor inwonende kinderen.(want ze zijn hier niet gedomicilieerd!)
Die van het kadaster hebben ook aan mij gedacht ....volle pot betalen! Terwijl ik voor mezelf eigenlijk maar 1 slaapkamer nodig heb, moet ik toch zorgen voor een woonst met voldoende slaapkamers voor wanneer mijn bengels komen...anders zou dat voor vrouwe justitia wel eens een reden kunnen zijn om hen niet meer te laten komen wegens onvoldoende accomodatie...

Ik heb hen het beste van mezelf gegeven en het was leuk.....!! Nu nog 12 dagen sandwichen met confituur en we zijn er weer door!
Ze zijn goed vertrokken met de Cabrio van mama....

Wat betreft dat "belastingsvoordeel" moet men toch nuanceren hoor: het is 80% brutto hé

om te besluiten: mijn oudste zoon eet een half brood per dag en mijn jongste is verzot op steak..

doei