Ja, als hij twee petjes draagt.Vorige vergaderingen was de mede-eigenaar, ook syndicus en tevens voorzitter van de AV. Met de nieuwe wetgeving moet er een mede-eigenaar voorzitter zijn. Van de mede-eigenaars is er geen kandidaat om voorzitter te zijn. Kan dan de AV vergadering toch rechtsgeldig doorgaan als de syndicus, mede-eigenaar de vergadering voorzit??
100% akkoord (6+2 personen).Ja, als hij twee petjes draagt.Vorige vergaderingen was de mede-eigenaar, ook syndicus en tevens voorzitter van de AV. Met de nieuwe wetgeving moet er een mede-eigenaar voorzitter zijn. Van de mede-eigenaars is er geen kandidaat om voorzitter te zijn. Kan dan de AV vergadering toch rechtsgeldig doorgaan als de syndicus, mede-eigenaar de vergadering voorzit??![]()
Als hij spreekt als syndicus, zet hij eerst zijn petje van voorzitter af en zijn petje van syndicus op, en wordt de ondervoorzitter tijdelijk voorzitter.
Als hij spreekt als voorzitter, zet hij eerst zijn petje van syndicus af en zijn petje van voorzitter op, en wordt de voorzitter terug ondervoorzitter.
Als ik alles goed gevolgd heb, zijn er 6 verschillende functies
1. Syndicus, gemandateerd door de AV
2. Voorzitter Algemene Vergadering, is ( nu wettelijk verplicht ) een mede-eigenaar
3. Voorzitter Raad van Mede-eigendom, ( + 2 extra leden )
4. Rekeningencommissaris
5. Stemopnemer ( bepaald in Reglement van Mede-eigendom, soms ook 2 stemopnemers )
6. Secretaris ( bepaald in Reglement van Mede-eigendom )
De voorzitter
In principe moeten dit - behoorlijk bestuur ! - bij elke AV 6 verschillende personen zijn.
1. ja(...)
Vraag
1: is deze verplichting ten gevolge van de nieuwe wet op ME?
2: hoe wordt de Voorzitter RvME verkozen, door de AV? door de leden van de RvME? wat wordt verwacht (rechten en verplichtingen) van de Voorzitter, .... wat indien geen vrijwilligers?
Zojuist mijn repliek kwijtgespeeld, door kuren van mijn computer (in feite een verkeerde manipulatie van het toetsenbord door mijzelf).Strikt gezien spreekt dit artikel nergens over het feit dat het noodzakelijk is dat een dergelijke bepaling in de statuten dient vermeld te staan.
Gelet op het feit dat :
- internet op zich amper 20 jaar bestaat,
- dat het communicatienetwerk dat wij momenteel internet noemen en in staat is dergelijke informatieplatformen op een professionele en niet geldverslindende wijze aan te bieden amper 10 jaar (grosso modo) bestaat,
- dat de connectiviteits graadmeter nu pas begint die cijfers te tonen waarmee men met recht kan claimen dat iedereen in België zich wel ergens goedkoop toegang tot dit medium kan verschaffen.
Dat alles tezamen maakt het argument dat dat de website in de statuten dient te staan redelijk absurd. Daarvoor hoeft men zelfs geen rekening te houden met het feit dat de meeste appartementsgebouwen in België ouder zijn dan 20 jaar ---> dat de statuten reeds werden opgemaakt voordat men van internet sprak.
Bovendien moet ik terug denken aan de lessen grammatica 1ste middelbaar van mijn meester P. Kustermans (de jeugdschrijver, die me vaak bij -dt fouten meewarig heeft bekeken vanachter zijn brilglazen).
Laat me het nog eens proberen, de heer Kustermans in gedachten...Alles wat in een zin tussen komma's staat moet je kunnen weglaten en toch een goede zin behouden.
I rest my case.11° het de medeeigenaars mogelijk te maken inzage te nemen van alle niet-privatieve documenten of gegevens over de mede-eigendom, weggelaten, weggelaten, weggelaten, weggelaten,via een internetsite.
Uiteindelijk kom in tot het volgende resultaat:Art. 577-8.
§ 4. Ongeacht de bevoegdheid die hem door het reglement van medeëigendom wordt toegekend, heeft de syndicus tot opdracht :
(...)
11° het de mede-eigenaars mogelijk te maken inzage te nemen van alle niet-private documenten of gegevens over de mede-eigendom, en wel op alle wijzen die zijn bepaald bij het reglement van mede-eigendom, of door de algemene vergadering, en, met name, via een internetsite;
(...)
Momenteel heb ik geen tijd (duty, family and the sea, calls), maar ik zal in ieder geval de tussenstappen voor 31.08.2010 (colloqium in Leuven) op één of andere wijze kenbaar maken.Ongeacht de bevoegdheid die hem door het reglement van medeëigendom wordt toegekend, heeft de syndicus tot opdracht het de mede-eigenaars mogelijk te maken inzage te nemen van alle niet-private documenten of gegevens over de mede-eigendom.
korte correctie (niet dat dit de essentie van de post teniet doet):- internet op zich amper 20 jaar bestaat,
- dat het communicatienetwerk dat wij momenteel internet noemen en in staat is dergelijke informatieplatformen op een professionele en niet geldverslindende wijze aan te bieden amper 10 jaar (grosso modo) bestaat,
- dat de connectiviteits graadmeter nu pas begint die cijfers te tonen waarmee men met recht kan claimen dat iedereen in België zich wel ergens goedkoop toegang tot dit medium kan verschaffen.
Bron: http://ict.belgacom.be/nl/propositions/ ... loyees.asp" onclick="window.open(this.href);return false;Dekking in België van 99,7%
Belgacom heeft het beste en meest uitgebreide netwerk in België. Dus u bent zeker dat al uw medewerkers kunnen genieten van het Internet for Employees aanbod, waar ze ook wonen.
Pff... de bedoeling is toch om de informatie TOEGANKELIJKER te maken, via verschillende kanalen.Vooreerst, je moet mij niet overtuigen van het nut van informatica & het internet. Ik was erbij sinds 1967. Arpanet, downsizing, ponsbanden, ponskaarten, bug, tapes, internet, compuserve, floppy, diskette, harde schijf, C64, PC AT, ... zijn geen onbekenden voor mij.
Nog geen 25 jaar geleden was een mainframe met 64 KB geheugen performant ....
10 jaar geleden was ik de eerste privé gebruiker van ADSL in mijn niet zo kleine gemeente, maar wel met alle perikelen vandien.
Maar lees eens het volgende artikel op de portaalsite belgium.be van 10.02.2010:
http://www.belgium.be/nl/nieuws/2010/ne ... zinnen.jsp
En het citaat van een webpagina van Belgacom:Bron: http://ict.belgacom.be/nl/propositions/ ... loyees.asp" onclick="window.open(this.href);return false;Dekking in België van 99,7%
Belgacom heeft het beste en meest uitgebreide netwerk in België. Dus u bent zeker dat al uw medewerkers kunnen genieten van het Internet for Employees aanbod, waar ze ook wonen.
Dus heeft minstens 0,3 % geen minimale dekking ....
Dus kan men geen website opleggen.
Maar opgelet: ik ben wel een acteve voorstander van een website per VME. Maar men kan het niet opleggen, omdat de dekkingsgraad van het internet nog geen 100% is. En de participatiegraad van de gemiddelde mede-eigenaar nog geen 70% is.
Heeft men ooit de telefoon verplicht?
en een fax?
en een GSM ?