Moegetergd als man!

bangemama

Re: Moegetergd als man!

#16 , 04 aug 2010 21:39

ooit hoorde ik een verhaal: de vrouw vroeg echter aan de man, wat zijn u kinderen u waard waarop de man antwoorde, geen idee dat is voor de vrederechter waarop de vrouw dan weer antwoordde ik eis 600euro per kind en voor mezelf.

waargebeurd. bij deze had de vrouw het verkeerd want ze kreeg 300 voor de twee kinderen en zelf niks omdat ze werkte.

dit is misschien even een hart onder de riem dat het soms toch nog goed kan lopen

2010.evil

#17 , 04 aug 2010 22:03

Hoi,
het is actueel, en blijft een constante: man neemt het recht in eigen handen!
Ik heb steeds het idee wanneer ik weer eens lees in de pers:"jaloerse ex vermoordt zijn ex vrouw"...wat dreef die man tot die daad?
Het feit dat hij al dan niet jaloers is wordt maatschappelijk zoiezo niet in vraag gesteld...het is het gemakkelijkst om de publieke opinie te overtuigen van deze uitgangsposite, anders dan te zggen: ex-vrouw heeft er zelf om gevraagd!
Ik keur moord niet goed edm...maar....steek de hand eens in eigen boezem hé : o slachtoffervrouwen die jullie allemaal zijn....
Het gerecht staat aan jullie zijde, tot de dag dat de wet van de jungle(uitgelokt door jullie eigen laffe houding thx to vrouwe justitia) jullie uiteindelijk in jullie graf krijgt. Een grafopschrift:"en vrouwe justitia stond aan haar zijde" zal dan ook de enige mogelijke eer zijn die hieruit te halen is!

doei
proficiat

lucgescheiden

#18 , 06 aug 2010 14:11

ooit hoorde ik een verhaal: de vrouw vroeg echter aan de man, wat zijn u kinderen u waard waarop de man antwoorde, geen idee dat is voor de vrederechter waarop de vrouw dan weer antwoordde ik eis 600euro per kind en voor mezelf.

waargebeurd. bij deze had de vrouw het verkeerd want ze kreeg 300 voor de twee kinderen en zelf niks omdat ze werkte.

dit is misschien even een hart onder de riem dat het soms toch nog goed kan lopen
Ooit hoorde ik volgend verhaal:
Twee hoeren die samen in een huis woonden hadden ongeveer gelijktijdig een zoon gekregen. Het ene kind was gestorven. Beide vrouwen eisten het levende kind op. Ze vroegen Salomo om hulp. Er was geen mogelijkheid om aan te tonen wie de waarheid sprak. Salomo stelde voor het levende kind in tweeën te hakken en de helften eerlijk te verdelen. De ene vrouw vond dat een uitstekend idee, de andere maakte bezwaar en zei dat ze het kind liever levend in handen van de andere vrouw zag. Salomo concludeerde dat de tweede vrouw de echte moeder was en gaf haar het levende kind.
paradoxale toewijzing loopt net iets beter?
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

lato

#19 , 08 aug 2010 13:56

Beste mensen,

Er zijn zowel "goede" als "slechte" mannen EN vrouwen. Ik leef naar mijn eigen geweten en het is niet omdat iemand mij moedwillig pest, beliegt en oneerlijk is dat ik hetzelfde moet doen. Volgens mijn mening duurt eerlijk nog altijd het langst. Het is misschien naïef van mij om zo door het leven te willen gaan, maar dan ben ik maar naïef, het is wel mijn eigen keuze.

JohnD

#20 , 08 aug 2010 20:37

OK, er zijn blijkbaar nog mensen die het verdienen om in aanmerking te komen voor een zaligverklaring. Ik heb die roeping blijkbaar niet. Oog om oog tand om tand is het nu misschien ook weer niet precies, maar het frans spreekwoord "la vengeance est un plat qui se mange froid", dat heb ik wel altijd in het achterhoofd. Ik voel me daar goed bij, en wetgevers en regeringen passen die laatste methode continu toe. Zij vergeten/vergeven ook niets. Behalve dan misschien met hun regularisatie politiek, waar ze voortdurend hun eigen gemaakte wetten overtreden om een wit voetje te halen bij hun kiezers.
Laatst gewijzigd door JohnD op 08 aug 2010 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

lucgescheiden

#21 , 08 aug 2010 20:54

Beste mensen,

Er zijn zowel "goede" als "slechte" mannen EN vrouwen. Ik leef naar mijn eigen geweten en het is niet omdat iemand mij moedwillig pest, beliegt en oneerlijk is dat ik hetzelfde moet doen. Volgens mijn mening duurt eerlijk nog altijd het langst. Het is misschien naïef van mij om zo door het leven te willen gaan, maar dan ben ik maar naïef, het is wel mijn eigen keuze.
Eén en ander leerde me dat je wanneer je geen defensieve houding aanneemt, de wet jou als ex-echtgenoot gewoon onder de voet laat lopen.
Met andere woorden dat je de rest van je leven kan blijven opdraaien voor de waanzin van de scheidingseisen van je ex.
Je dient dus wel degelijk te reageren indien iemand jou moedwillig pest, beliegt en oneerlijk behandelt.
Niet reageren betekent zoveel als een schuldbekentenis voor iets waar je geen vat op hebt.

Het komt me sterk over dat hoe meer centen je bereid bent om in rechtssysteem te pompen, hoe meer 'recht' er wordt gesproken in jouw voordeel.
Mijn inziens is dit niet correct.
Laatst gewijzigd door lucgescheiden op 09 aug 2010 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Handige documenten voor Personenrecht

JohnD

#22 , 08 aug 2010 23:47

Het komt me sterk over dat hoe meer centen je bereid bent om in rechtssysteem te pompen, hoe meer 'recht' er wordt gesproken in jouw voordeel. Mijn inziens is dit niet correct.
LOL, niet correct of rechtvaardig, maar wel de nagel op de kop.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Bijtje

#23 , 18 aug 2010 10:00

Er zijn ook nog mensen die wel overeenkomen na een (echt-)scheiding. Voor een ruzie ben je met twee... Het is gemakkelijk voor de vrouwen om het op de mannen te steken of omgekeerd, maar we zijn allemaal mensen en hebben allemaal onze portie zorgen.

Mijn ex heeft mij jaren bedrogen achter mijn rug en dan uiteindelijk voor mijn beste vriendin gekozen 3 weken voor we zouden gaan trouwen, met alle gevolgen vandien voor de kinderen, het huis en zelfs mijn job.

Weet je wat ik gedaan heb ?

Ik heb mij 3 weken afgezonderd om mijn best te doen om ermee te leven. Iedereen gaat er op een andere manier mee om maar ik heb 3 weken absolute isolatie genomen om al die jaren te kunnen plaatsen. En dat is mij gelukt. Mijn ex is mij dankbaar. Ik heb hem vergeven en mijn beste vriendin en ik hebben nog steeds een band. Het is een andere band, maar we hebben er nog eentje.

Het ligt allemaal aan hoe je er ZELF mee omgaat, en niet de ander.

Mariette

#24 , 18 aug 2010 11:07

dit slaat enkel op uw houding ten opzicht van uzelf en van de rest van uw leven;
Indien uw ex en zijn/uw vriendin je verder het bloed vanonder de nagels zouden pesten in verband met bezoekregelingen van kinderen, dan kan je het idioom "om ruzie te maken moet je met twee zijn" als mantra gebruiken tot je een ons weegt: enkel indien je dan afstand doet van je eigen kinderen kunnen ze noch jou noch je kinderen raken.

Als U dat "met twee " noemt, be my guest. Ik noem dat zuivere pesterij en daarvoor hoef je helemaal niet met twee te zijn.

Bijtje

#25 , 18 aug 2010 12:07

dit slaat enkel op uw houding ten opzicht van uzelf en van de rest van uw leven;
Indien uw ex en zijn/uw vriendin je verder het bloed vanonder de nagels zouden pesten in verband met bezoekregelingen van kinderen, dan kan je het idioom "om ruzie te maken moet je met twee zijn" als mantra gebruiken tot je een ons weegt: enkel indien je dan afstand doet van je eigen kinderen kunnen ze noch jou noch je kinderen raken.

Als U dat "met twee " noemt, be my guest. Ik noem dat zuivere pesterij en daarvoor hoef je helemaal niet met twee te zijn.
Die pesterijen zullen wel ergens vandaan komen dan ?

Mariette

#26 , 18 aug 2010 12:19

dat bedoel ik net: men hoeft écht niet met twee te zijn om gepest te worden. Eén pestpartij is daarbij voldoende.

In het voorbeeld dat U gaf heeft U zich neergelegd bij de situatie (wat in het betreffende voorbeeld de enige correcte manier van handelen is), en daarna werden de zaken geregulariseerd. Maar dit is niet altijd het geval en de uitdrukking "men moet altijd met twee zijn om ruzie te maken" gaat niet altijd op.

Bijtje

#27 , 18 aug 2010 12:43

dat bedoel ik net: men hoeft écht niet met twee te zijn om gepest te worden. Eén pestpartij is daarbij voldoende.

In het voorbeeld dat U gaf heeft U zich neergelegd bij de situatie (wat in het betreffende voorbeeld de enige correcte manier van handelen is), en daarna werden de zaken geregulariseerd. Maar dit is niet altijd het geval en de uitdrukking "men moet altijd met twee zijn om ruzie te maken" gaat niet altijd op.
Mijn ervaring leert mij dat wanneer je zelf water bij de wijn doet, de andere partij daartoe ook sneller bereid is. Dit is niet enkel bij mijn ex zo maar ook in andere situaties. En ik laat mij heus niet doen als ik ergens niet mee akkoord ben, maar ik praat daarover met hem. Als je niet volwassen genoeg bent om naar elkaar te luisteren ben je volgens mij ook niet klaar om kinderen op de wereld te zetten. Je hebt elkaar ooit graag gezien, waarom dan nu met verwijten naar elkaar smijten ?

Mariette

#28 , 18 aug 2010 13:06

Mijn ervaring leert mij dat wanneer je zelf water bij de wijn doet, de andere partij daartoe ook sneller bereid is.
dan heeft U geluk gehad.

er zijn namelijk ook mensen die er genoegen in scheppen om anderen te pesten als het met hun eigen leven niet op rolletjes loopt, om zo te proberen anderen ook tot hun niveau te verlagen. En daar kan je niks aan veranderen.

Bijtje

#29 , 18 aug 2010 13:57

Het is dan steeds de eigen keuze om al dan niet op diezelfde trein te springen dan die mensen. Je hebt pesten en je laten pesten in mijn ogen.

Mijn ex heeft meerdere kinderen en zijn vroegere ex (waarmee hij samen was voor hij mij kende) probeerde hem/ons ook steeds te pesten, via de kinderen. Mijn huidige vriend zijn ex probeerde dat ook, ook via de kinderen. Maar in beide gevallen zijn de "pesterijen" gestopt. Omdat wijzelf gestopt waren met het ons aan te trekken. Als de andere partij voelt dat het jou niks doet ... moedig je hem niet meer aan om te pesten. En vooral ... het zelf niet doen.

Natuurlijk is dat niet gemakkelijk, omdat je het je altijd wel aantrekt als het om de kids gaat, maar de andere partij hoeft dat niet te horen via derden bijvoorbeeld of zelf te ondervinden... het is iets wat voor ons de moeite waard was/is om aan te werken en uit te proberen.
Mijn ervaring leert mij dat wanneer je zelf water bij de wijn doet, de andere partij daartoe ook sneller bereid is.
dan heeft U geluk gehad.

er zijn namelijk ook mensen die er genoegen in scheppen om anderen te pesten als het met hun eigen leven niet op rolletjes loopt, om zo te proberen anderen ook tot hun niveau te verlagen. En daar kan je niks aan veranderen.

chrisd

#30 , 19 aug 2010 06:26

Er zijn mensen met een onbedwingbare behoefte om anderen te pesten, omdat zij zichzelf daar beter van gaan voelen.
het is iets wat voor ons de moeite waard was/is om aan te werken en uit te proberen.
M.i. terecht; er zijn ook forums over dit soort toestanden, o.a. dit.

Terug naar “Praat café”