Wagen verkocht, nog deel geld tegoed

Baby_V
Topic Starter

Wagen verkocht, nog deel geld tegoed

#1 , 09 aug 2010 10:03

Hallo, iedereen.

ik zit met het volgende probleem:

twee weken geleden heb ik mijn wagen verkocht aan een particulier. Voor de prijs van 6000 euro. De jongeman kwam van redelijk ver, zo een uur en half rijden van hier. Hij kwam kijken en besliste de wagen te kopen en gaf meteen een voorschot van 250 euro. We maakten een papier op dat hij voorschot had betaald. Ikzelf zei dat ik de maandag daarop naar de keuring zou gaan voor verkoop en dat hij onmiddellijk om de wagen mocht komen, hij zei dat hij dat dan ook zou doen. Maandag morgen was de wagen gekeurd dus ik belde hem, hij zei dat hij waarschijnlijk vandaag of morgen zou komen (maandag of dinsdag dus) Ik dus aan het wachten op een telefoon, maar ik had ook een wagen zien staan die ik wilde kopen maar zolang meneer niet om de wagen kwam kon ik natuurlijk niets kopen. Ik heb hem dan gevraagd op disndag of hij kwam, hij zei donderdag. Ok, ik donderdag aan het wachten, alles in orde gemaakt, ondertussen ook geen vervoer meer om naar het werk te gaan want had beloofd om niet meer met de wagen te rijden. Donderdag avond belde hij dan met de mededeling dat hij niet kon komen maar toch zeker tegen het einde van de week (zondag) kwam hij erom. Ik vond dat het al te lang duurde en zei dat ik echt niet meer kon wachten, want we vertrokken ook zaterdag naar frankrijk. Hij zei dat hij ging proberen er nog om te komen. Zo gezegd zo gedaan, 's avonds stond meneer aan mijn deur. Er was echter een probleem, zijn wagen was ook verkocht maar hij wachtte op nog 650 euro en die kwamen ze pas de maandag nadien brengen. Hij stond daar dus met 650 euro te weinig. Ok, probleem dus! Ik twijfelde echt om de wagen al mee te geven, vertrouwde het niet 100%. Maar de jongeman zei dat hij het geld zou komen brengen en dat hij een papier zou tekenen dat hij nog 650 euro moest betalen. Maar omdat we in frankrijk zouden zijn, heb ik gezegd om het geld dan te storten op mijn rekening. We hebben papier opgemaakt met het bedrag, zijn naam, mijn naam en mijn rekeningnummer en dan de datum waarop meneer ten laatste het geld moest storten. Dit was dinsdag 3 augustus. Ik heb woensdag gevraagd of hij het geld al had overgeschreven en hij zei dat hij dat die dag zou doen, al een dag te laat volgens ons "contractje". Hij stuurde 's avonds een sms met de mededeling dat het geld gestort was. Nu, maandag, staat dat geld nog steeds niet op mijn rekening. Wat kan ik nu ondernemen? Voel me echt bedrogen en dom dat ik in de eerlijkheid vande mens heb geloofd!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
siesken

#2 , 13 aug 2010 14:40

Dat geld zie je niet meer terug.
Mijn slogan is èèrst geld dan de wagen.

float
Juridisch actief: Ja

#3 , 13 aug 2010 14:52

Je hebt geen adresgegevens van de andere?

Reclame

Baby_V
Topic Starter

#4 , 21 mar 2011 13:16

Wilde nog eens reageren, heb het geld dan toch gekregen , er bestaan wel degelijk nog eerlijke mensen :)

Terug naar “Consumenten Koop”