ik heb een bod gedaan voor een cafe wat open is over te nemen (we zijn met 3 geintreseerden ) nu had ik nog enkele vragen...
de electriciteit moet gekeurd bij verkoop van het gebouw, deze moeten wij dan op onze kosten veranderen... ??
er is iemand in dienst partime, hoe zit het daarmee? ik was van plan eerst mijn partner in te schrijven, ivm mijn eerste werknemer, daar zou ik voordelen mee hebben? (moet ik mij nog op bevragen), en dan eventueel de andere kracht terug aanwerven (is een goede werkkracht) , maar indien het cafe minder gaat draaien, kan ik de werkkracht dan afdanken, en wat kost zoiets? daarom dacht ik in het begin met 3 maanden of halfjaarlijkse contracten te werken... (beetje schrik voor personeel aan te nemen, maar blijkbaar is het daar nodig?)
in het cafe mag gerookt worden, maar er word ook gebak en ijs verkocht...? mag dat, waar vind ik daar iets meer over terug?
kan ik ergens subsidies krijgen voor zelfstandig te worden, zal in het begin niet niks zijn moest het doorgaan...
zou ik het pand prive aankopen, en een eenmanszaak starten, of een bvba??
als ik na een periode ermee zou willen stoppen, kan ik dan gaan stempelen??
alvaste dank