Meeneembaarheid registratierechten - hoofdverblijfplaats

Coolfox
Topic Starter

Meeneembaarheid registratierechten - hoofdverblijfplaats

#1 , 26 okt 2006 10:22

Hallo,

Ik heb 2 jaar geleden een huis gekocht en heb toen gebruik gemaakt van de meeneembaarheid van de registratierechten bij de aankoop. Nu zou ik mijn huis willen renoveren, wat het tijdelijk onbewoonbaar maakt. In tussentijd zou ik dan een huurkontrakt van korte duur afsluiten (1 jaar).

Echter, de meeneembaarheid van de registratierechten vereist dat je hoofdverblijfplaats gevestigd is in de aangekochte woning. Hoe is dit op te lossen ?

Alvast bedankt voor de reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wesley

#2 , 27 okt 2006 11:09

De vereiste is om er je hoofdverblijfplaats te vestigen, er is geen minimumtermijn voorzien dat je er ook effectief moet blijven.

Nu, ik ken het concrete ds niet (aankoop met kleine rechten?) dus bel gewoon even uw notaris op.

karolin

#3 , 05 dec 2006 14:04

Hoe is de kwestie uiteindelijk afgelopen ? Want wij zitten in dezelfde situatie en weten niet wat we moeten doen. Eeveneens een nieuw huis gekocht ( na verkoop oude woning), nu willen we renoveren en zouden we eveneens gedurende die periode willen huren, aangezien de woning dan onbewoonbaar is... hoe is het nu bij jou gegaan...

Reclame

Terug naar “Kopen”