#1 , 21 okt 2006 14:43
Wij hebben in dec 05 een breedbeeldtelevisie SBR gekocht voor 350 euro, nadien is hij al binnen geweest voor een reparatie, nu heeft de beeldbuis het begeven en zegt de mede-eigenaar in de zaak dat er maar een coulancegarantie van 4 jaar meer is op beeldbuizen bij philips(terwijl dit ervoor 8 jaar was), waar vind ik dat terug, alsook zegt hij naar philips dus gebeld te hebben en zouden deze maar voor 145 euro tussenkomen en wij zouden dan nog meer dan 300 euro moeten betalen zonder plaatsingskosten.Nu had ik de mede-eigenaar gezegd dat sinds 1 jan 05 op tweedehandsgoederen minimum 1 jaar garantie is, hij zei dat in zijn pc stond 6 maanden maar op verkoopticket stond niks over garantie, toen was hij bezig dat ik niet kon bewijzen dat deze televisie van ons was omdat typenr niet op verkoopbriefje stond(dit is hun beleid blijkbaar).Ik had gezegd dat ik recht had op garantie, toen zei hij weer dat philips slechts 1 maand garantie geeft op een nieuwe beeldbuis.Ik zei dat je zowiezo recht hebt op 3 maand garantie bij herstelling, volgens hem niks.Alsook had hij mijn man wijs gemaakt dat tv zowiezo gerepareerd zou worden als wij hem niet lieten maken omdat zij deze dan verkochten, hallo, ik heb hem wel betaald in dec 05!Wat moet ik hier nu mee aanvangen, wie weet meer over coulance-regeling?Tv is dit jaar blijkbaar pas 6 jaar! Verkoper kwam dreigend over: met je papier kan je toch niks beginnen als je er een rechtszaak van wil maken want het typenr staat er niet op, dus je kan niet bewijzen dat die televise van jullie is, toen heb ik geantwoord: wat moet ik dan doen de politie meebrengen om mijn televisie te halen.In ieder geval komt de eigenaar terug dinsdag.Wat zijn nu mijn rechten?Als ik naar consumentenbescherming kijk op fgov, dan heb ik een jaar garantie.Wie draait voor de schade op van de beeldbuis en hoelang is coulanceregeling bij philips nu?Valt dit onder verborgen gebrekn als ik slechts 6 maanden garantie zou hebben?