@eylis:
Ha, ok, bedankt voor de tip. Kleefbriefjes heb ik al, maar dat van de mutualiteit wist ik niet. Geldt dat ook als de kinderen bij een andere mutualiteit zijn aangesloten dan ikzelf?
Ik ben nooit van plan geweest om een advocaat in te schakelen of te procederen. Ik wou enkel advies voor mijn specifieke situatie. Hetgeen ik bij deze dan ook ingewonnen heb in één van de justitiehuizen.hansdel,
je vraagt je af of je een advocaat onder de arm moet nemen... ik zou zeggen in jouw geval: doe het niet! de kosten zullen het tienvoudige zijn van de baten, geloof me, ik spreek uit ervaring.
ik heb ook een advocaat onder de arm genomen en ben nu, na 2 jaar procederen, duizenden euro's armer, en dit terwijl ik er zo zeker van was dat mijn ex me onrechtvaardig behandelde. Ik zwijg dan nog over het emotionele leed dat ermee gepaard gaat. besluiten van advocaten zijn niet mals en treffen je soms heel diep.
bij dit soort zaken zijn er alleen maar verliezers.
ik weet nu wel beter:
ik denk aan het kind en die paar honderd euro's die jij misschien meer betaalt dan je ex, die komen het kind ook ten goede, onrechtstreeks.
het kind zal je er later dankbaar voor zijn.
wat kost een busabonnement uiteindelijk? 150 euro? daar lachen advocaten mee hoor, die zwaaien met facturen van het tienvoudige. hou je centen dus maar in je portemonee en geef je kind 10 jaar lang een busabonnement
Indien u samen beslist van een bemiddelaar aan te stellen, neem dan één die tevens advocaat is.Het probleem van interpretatie blijft ook eeuwig bestaan