Huur studentenkamer

reneVE
Topic Starter

Huur studentenkamer

#1 , 25 okt 2006 19:21

Hallo,
mijn dochter huurt een studentenkamer waarvoor een contract is opgemaakt.
Contract werd afgesloten op 01/09/2003 met duurtijd van ??n jaar. Bij het begin van ieder schooljaar wordt het stilzwijgend verlengd (tenzij ??n van beide partijen opzegt).
In het initi?le contract staat de maandelijkse huurprijs vermeld alsook de jaarlijkse vaste kosten (dit slaat op gebruik van douche).
Nergens in het contract wordt gesproken over de voorwaarden om deze huurprijs aan te passen.
Op 01/09/2006 is haar vierde huurjaar dus ingegaan.

De eigenaar heeft nu een briefje afgegeven (niet aangetekend) waarin hij een eenmalige extra bijdrage van 50 eur vraagt voor "onkosten voor het ganse jaar".
Ik interpreteer dit als een verkapte vorm van huurverhoging.

Mijn vraag:
heeft de eigenaar het recht om deze verhoging door te voeren?
Mag hij dus, in de loop van lopende huurjaar (4de jaar ingegaan op 01/09) de huur verhogen?
mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999

#2 , 25 okt 2006 19:30

nee dat mag hij niet

anderzijds als u niet betaalt hoop ik voor uw dochter dat het haar laatste jaar is, want het zou wel eens kunnen dat de verhuurder daar niet tevreden mee is gezien u toch al het vierde jaar aan dezelfde prijs kunt huren, dat hij u GEEN NIEUW HUURCONTRACT geeft

50 euro extra verdeeld over vier jaar das 1 euro/ maand extra

aan u de keuze

Lex

#3 , 25 okt 2006 20:56

Zit de afschaffing van de belasting op 'oppervlaktewateren' er niet voor iets tussen?

Reclame

reneVE
Topic Starter

#4 , 25 okt 2006 21:24

Zit de afschaffing van de belasting op 'oppervlaktewateren' er niet voor iets tussen?
Neen, het zijn kosten die zouden slaan op waterverbruik en verwarming van de gemeenschappelijke douche (maar waarvoor nu reeds apart betaald wordt), electriciteit in de gemeenschappelijke gangen en terras.

Terug naar “Huren”